A gyors töltési idők miatt örülhetünk, hogy speciális SSD került az új generációs konzolokba, abból a szempontból viszont nem jártunk jól, hogy a tárhelybővítés sokkal drágább mulatság lett ennek köszönhetően. Ráadásul a rendkívül részletes játékvilágok egyre több és több tárhelyet követelnek, így például a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobylról is megtudtuk nemrég, hogy valószínűleg kisebb-nagyobb játéktörlési akciót kíván majd meg a vásárlóitól.
Még a nyáron megismerhettük az FPS PC-s gépigényét, ahol már akkor intő jelként 150 GB-s helyigény szerepelt, amit egyébként a játék Steam-oldalán azóta azzal is kiegészített a GSC Game World csapata, hogy lehetőleg SSD-t használjunk. Nos, ezt a méretet az xboxos kiadásnak sikerült túlszárnyalnia, ami annak kapcsán derült ki, hogy nemrég a konzolos áruházba is felkerült a 2022. április 28-án megjelenő játék előrendelésének lehetősége. A termékoldalon láthatjuk, hogy Xbox Series X és S gépeken 180 gigabájton terpeszkedik majd a S.T.A.L.K.E.R. 2, ami a kisebb tudású konzol használható tárhelyének közel felét megzabálja.
Azt még nem tudjuk, mennyi játékórára elegendő tartalom fér erre a nem elhanyagolható tárterületre, az viszont nyáron kiderült, hogy a csapat az Unreal Engine 5-re váltott a fejlesztés közben. Az Epic bejelentésekor elárulta az új motorról, hogy a konzolgyártókkal együttműködtek annak érdekében, hogy kihasználhassák a PlayStation 5-be és az új Xboxokba kerülő SSD-k sebességét, arról viszont nem szólt a fáma, hogy segít-e az eszközkészletük a fejlesztőknek spórolni az értékes tárhellyel.