A South Park: Snow Day! hatalmas váltás lesz az előző két RPG után. A The Stick of Truth és a The Fractured but Whole a sorozathoz hű megjelenítése mind a kritikusok, mind a rajongók tetszését elnyerte, így jogos a kérdés: miért nem egy újabb folytatást kapunk?
A választ Matt Stone szolgáltatja, aki a sorozat és a játék társalkotója, és a közelmúltban beszélgetett az amerikai IGN kollégáival. Az interjú során természetesen előkerültek a rajongók legfontosabb kérdései.
"Amikor befejeztük a The Fractured but Whole-t, akkor biztosak voltunk abban, hogy még egy játékot össze akarunk rakni, de abban is, hogy valami újat szeretnénk. Először az volt az elképzelés, hogy egy többször újrajátszható játékot építsünk fel. Aztán szóba kerültek a fejleszthető karakterek koncepciói. Majd felmerült az ötlet, hogy ha valami a sorozatban megjelenik, azt két, három héttel később a játékba is berakhassuk. "
Így jutottak el egy viszonylag lineáris szerepjátéktól egy szolgáltatásszerű akciójátékig. A váltás hirtelen és meglepő, de Stone elmondása alapján a csapat lépésről lépésre alakította ki a Snow Dayt. Már önmagában annyi, hogy 2D-ről 3D-re váltottak, izgalmas lehetőségeket nyitott meg a srácok előtt.
"A 2D-s megoldással dolgozni nagyon nehéz volt, ha belegondolsz. Komoly korlátokat jelentett még a harcrendszert nézve is. A 3D-s térben való alkotás hatalmas szabadságot kínál."
A felfedezés élményén fog ez a leginkább meglátszódni. Stone szerint érdemes lesz bejárni a városkát és kiélvezni a hóba burkolózott South Park látványát és lehetőségeit. Tekintettel arra, hogy egy 30 eurós címről van szó, ezt valószínűleg sokan kipróbálják majd, de érdemes arra számítani, hogy még a fejlesztők sem tudják, hova fut ez ki, úgy állnak hozzá, hogy idővel majd alakul.
A South Park: Snow Day! 2024. március 26-án érkezik PC-re, PlayStation 5-re, Xbox Series X/S-re és Nintendo Switchre.