Ha a No Man's Sky másban nem is volt kiemelkedő, azt legalább kiválóan megmutatta, hogyan néz ki egy olyan világ, aminek nem készítik el előre minden pontját, hanem meglévő elemekből generálják véletlenszerűen.
Néhány további fejlesztő is kedvet kapott a technológia alkalmazásához, köztük a Mass Effect: Andromedát jegyző BioWare. A vezető tervező, Ian Frazier egy interjúban elmondta, hogy sokat dolgoztak a szükséges eszközök elkészítésén, még a sztorit is próbálták úgy fűzni, hogy beleférjen a randomgenerálás, de be kellett látniuk, hogy nem azt az eredményt kapják, amit szeretnének. Egy véletlenszerű világ nem olyan élményt ad, nem úgy segíti a történetet és a beleélést, mint az, amiben minden okkal van ott, ahol. Elmondta azért azt is, hogy pár dolgot generáltattak, de az olyan bolygókat, mint az Eledin és az Eos, nem bízták a véletlenre.
Mi nem bánjuk, hogy így alakult. Ti hogy vagytok vele?