A Mario Tennis Aces egy leegyszerűsített formáját nyújtja a sportnak, a játékosok szerint egy kicsit túlzásba vitték ezt a Nintendónál.
A Mario Tennis Aces a múlthét folyamán jelent meg Switchre, elsőre pedig pontosan egy olyan casual sportjátékot látunk benne, mint amit már megszokhattunk a Nintendótól. Ennek ellenére óriási negatív visszhang van jelenleg a cím körül, a rajongók ugyanis hiányolják a hosszabb, valódi teniszre jellemző mérkőzéseket. Elvárásuk abból a szempontból jogos, hogy a korábbi Mario Tennis játékhoz hasonlóan az Aces egy gyorsiramú, áramvonalasított játékmenetet biztosít, ám ez a fajta egyszerűsítés itt még a sportot körülvevő szabályrendszerre is kihatott.
Egy normális teniszmeccs szettekből áll, ahhoz pedig, hogy az egyik játékos megnyerjen egy szettet, előbb 6 játszmában kell felülmúlnia ellenfelét, ha ez mégsem történik meg, akkor egy "tiebreakerrel" kell eldönteniük a szettet. A döntő szettet pedig muszáj kétjátszmás előnnyel behúznia a győztes játékosnak (tehát 6-4-re, 8-6-ra kell végződnie a szettnek, vagy ameddig épp elhúzzák a szettet a játékosok).
A Mario Tennis Aces ezzel szemben egy leegyszerűsített "best-of-three" formátumot használ, bármiféle szettek nélkül. A rajongók egy része annyira hiányolja a hosszabb, összetettebb meccseket, hogy legszívesebben visszakérnék a játék árát. Arra hivatkoznak, hogy a leegyszerűsített formula nem enged helyet a hihetetlen fordításoknak, de még arra sincs lehetőségük, hogy egy 20 percnél is tovább nyúló meccsben egy hajszállal verjék meg ellenfelüket - így elmarad az eufória.
Hiába a szándékosan egyszerűbb játékmenet, a korábbi Mario Tennis címek rendelkeztek a testreszabható hosszúságú meccsek lehetőségével, így a rajongók panasza abszolút érthető. Ha a Nintendo nem makacskodik, akkor a jövőben különösebb probléma nélkül frissíthetnék a játékot a hiányzó funkcióval.