Ahogy egyre több helyen lesz elérhető a gigabites, villámgyors internet, egyre kevésbé jelent majd problémát, hogy várnunk kell, míg játékaink fájljai lekúsznak - egyelőre azonban erősen változó, hogy ki milyen sebességgel tölthet. A játékstreaming egyik nagy előnye, hogy egy percet sem kell várnunk a letöltésre, ellenben a minőség nem lesz olyan, amilyen a helyileg futtatott játékoknál.
A SteamDB atyja, Pavel Djundik fedezte fel, hogy márciusban a Valve bejegyzett egy szabadalmat az Egyesült Államokban, mely egy olyan, a Steamen alkalmazandó módszert ír le, amivel már a letöltés kezdetekor indíthatóak lennének a játékok.
Ezzel a rendszer képes lenne priorizálni, és a fontos fájlokat előtérbe helyezni, míg azokat, amikre a játék későbbi szakaszában lesz szükség, háttérbe szorítja. Emellett arról is lehet olvasni, hogy a nem használt adatokat helymegtakarítás céljával törölni lehetne, más fájlokat pedig a késleltetés csökkentése érdekében már korábban behúzni.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Konzolokon már az előző generációban is belevághattunk játékokba anélkül, hogy megvártuk volna, míg a letöltés csíkja elér a végéig, de általában vagy csak egy kis szeletet érhettünk el, vagy a menüképernyőben találkozhattunk egy figyelmeztető üzenettel, ami további várakozásra szólított fel. Vannak tehát akadályai ennek a technológiának, de reméljük, a Valve-nek sikerül átlendülnie ezeken.