Habár már az Unreal Engine 4-gyel is lélegzetelállító dolgokat művelnek a fejlesztők, a 2020 májusában leleplezett Unreal Engine 5 még ehhez képest is komoly szintlépést hoz majd, így izgatottan várjuk, hogy az Epic Games rászabadítsa a játékiparra.
A forradalmi Lumen fénykezeléssel és a részletességet felturbózó Nanite-technológiával ellátott grafikai motor tavaly májusban lépett a korai hozzáférés fázisába, karácsony előtt pedig egy kipróbálható tech demót is kaptunk hozzá a The Matrix: Awakens képében. Az Epic nemrég egy újabb fontos mérföldkövet ért el a megjelenés felé vezető úton.
Az Unreal Engine 5 ugyanis mostantól Preview, vagyis előnézeti üzemmódban zakatol, amelyben már nem csak a játékipar képviselőit várja a próba lehetőségével:
"Az Unreal Engine 5 Early Access a next-gen játékfejlesztés új funkcióinak bemutatására összpontosított. Ezzel a Preview-kiadással minden iparágból hívunk alkotókat, hogy kipróbálhassák."
- írja az Unreal Engine hivatalos blogja, amely részletesebben is összefoglalja a Preview-fázis technikai újdonságait az érdeklődők számára. Egyebek mellett javult például a Nanite streaming memóriakezelése, teljes hardveres ray tracing-támogatást kapott a Lumen technológia, az árnyékokért felelős Virtual Shadow Maps pedig stabilabb és gyorsabb lett az előző verzióhoz képest.
Az Unreal Engine 5 megjelenési dátumát továbbra sem tűzték ki, de a motor képességeit kihasználó videokártyák egyelőre úgyis beszerezhetetlenek, vagy csillagászati áron mérik őket, a next-gen konzolokkal pedig nagyjából ugyanez a helyzet, szóval az Epicnek nincs is hová sietnie.
Az Unreal Engine 5 legnagyobb trükkjeiről összefoglaló cikkben meséltünk nektek a korai hozzáférés elindulásakor, ami pedig a játékokat illeti, eddig többek között a Senua's Saga: Hellblade II-ről, a S.T.A.L.K.E.R.2-ről és a Gears of War-szériáról tudjuk biztosan, hogy UE5-ben érkeznek.