Harmadik alkalommal kerül megrendezésre a Kódpárbaj nevű verseny, ahol programozniuk kell az indulóknak.
A Microsoft Magyarország és az evosoft Hungary Kft. újabb játékot hirdet: AntMe címmel. Idézem a hivatalos tájékoztatót:
"Néhány év kihagyás után Kódpárbaj márkanév alatt ismét online programozási versenyre hívja a játékos kedvű szoftverfejlesztőket a Microsoft Magyarország.
A versenyzőknek ezúttal egy képzeletbeli mezőn élő hangyaboly tagjainak viselkedését úgy kell kialakítaniuk, hogy a hangyák élelemgyűjtéssel, valamint bogarak és rivális hangyabolyok tagjainak legyőzésével minél több pontot gyűjtsenek. A játékot várhatóan több ligában bonyolítják le, amelyek legjobbjai egy „bajnokok ligája" jellegű döntőben mérhetik össze képességeiket.
A verseny kiíróinak célja a szórakoztatás mellett az volt, hogy minél több jelenlegi, vagy potenciális fejlesztővel ismertessék és szerettessék meg a Visual C# 2010 programnyelvet és fejlesztési környezetet. A játékosok számára ezért a szervezők a játékot bemutató részletes tutorial mellett egy előre definiált „sablon-hangyabolyt”, teljes szimulációs környezetet és C# tankönyvet is biztosítanak. Ezek segítségével már minimális programozási ismeretekkel is létrehozhatók tökéletesen működő hangya-kolóniák, így a versenyzők a szoftveres nehézségek leküzdése helyett a legjobb stratégiák, és az azokat megvalósító algoritmusok kidolgozására összpontosíthatják energiáikat."
A versenyre május 30., hétfő 16 óráig nevezhettek a Kódpárbaj weboldalán, a verseny pedig másnap, május 31-én kezdődik. A győztes pedig nem mást vihet haza, mint egy jó erős notebook-ot, ami mindig jól jön a háznál.
A konkrét feladatokat, a teendőket, az AntMe! csomag letöltési címét és minden további részletet a verseny hivatalos weblapján találtok meg, sok sikert mindenkinek!