A Demon's Souls volt a From Software első "souls" játéka, ami gyakorlatilag kitaposta az ösvényt a Dark Souls előtt. Ezt a klasszikust kellett újjáépítenie a Bluepoint csapatának, és egyelőre minden vélemény szerint nagyon jó munkát végeztek.
A srácok igyekeztek olyan közel maradni a 2009-es eredetihez, amennyire csak lehetséges, és ezt az irányvonalat a játékegyensúly tekintetében sem engedték el.
A Sekiro: Shadows Die Twice megjelenése után felpörögtek a viták From Software játékainak büntető nehézségéről, és arról, hogy szükséges lenne-e ezekhez egy könnyített nehézségi szintre. A kihívás miatt sokan lemaradtak ezekről a csodálatos játékokról, és ez heves vitát szült internet szerte.
Ez eredményezte azt is, hogy elindult a találgatás a Demon's Souls remake esetleges könnyű módja körül.
A Bluepoint kreatív vezetője, Gavin Moore a Washinton Postnak adott interjújában megemlítette, hogy megfontolták a lehetőséget, de végül elvetették. Az ok meglehetősen egyszerű volt: tiszteletben akarták tartani a From Software eredetijét és nem akartak bűvészkedni a kihívással. Hozzátette, hogy ugyan a játék tényleg bünteti a hibákat, de szerinte alapvetően egy fair csatateret kínál.
Egy remake esetében ez egy abszolút érthető döntés, de a kérdés marad a jövőre vonatkozólag: szerintetek kellene könnyített opció a From Software játékokhoz?