Ugyanígy a színeket sem lehetett tudni - miért pont zöld a háromszög? Pedig tuti volt erre is magyarázat...
Most megtudjuk a titkot, ugyanis a PlayStation tervezője, Teiyu Goto végre elárulta, miért pont ilynek lettek a gombok.
"Nagyon nehéz volt egy rendszert kitalálni, a többi cég vagy betükkel, vagy szinekkel jelezte a gombjait - mi ki akartunk egy olyan szisztémát találni, amire könnyű emlékezni - ezért választottunk szimbólumokat, így lett a háromszög, négyszög, X és a kör. Minden szimbólumnak adtunk jelentést és egy színt.
"A háromszög a nézőpontot jelenti, valakinek a fejét, illetve az irányt jelzi, amerre néz: zöld szinűre készítettük el. A négyszög egy papírt reprezentál - menüket vagy dokumentumokat akar jelenteni és rózsaszínre csináltam. A kör és az X Igent és Nemet jelent a döntéshozatalnál - piros és kék lett. A menedzsment sokáig azt hitte, fel lettek cserélve a színek, de meggyőztem őket, hogy én ezt akartam eredetileg."
Furcsa kultúrális különbség, hogy a Kör jelenti az Igent japánul a nyugati játékok mégis az X-et használják a továbblépéshez, meg a főbb funkciókhoz, pedig az elvileg a NEM-nek lett kitalálva, csak a nyugati kéznek sokkal jobban áll - ez a "fő" gomb, nem pedig a kör (amelyet egyébként sok japán játék használ annak). A szinekről ne is beszéljünk, hiszen logikusan a körnek kéne zöldnek, az X-nek pedig pirosnak lennie - lévén a nyugati kultúrkörben a zöld a "szabad, igen", a piros pedig a "tilos, nem".
No de mindegy is, így szoktuk meg, most már maradjon így.