Valószínűleg még Richard Garfield sem gondolta, hogy 1993-ban kiadott gyűjtögetős kártyajátéka mekkora hullámot indít el. A Magic: The Gatheringnek azóta számtalan kihívója akadt, de ténylegesen sosem tudta megszorongatni a konkurencia - már ami a kézzel fogható formátumot illeti. Videojátékok terén viszont nagyon hamar megérkezett a trónkövetelő, a Blizzard-féle Hearthstone pedig rekordidő alatt feledtette el az emberekkel azt, hogy online is lehet egyébként medzsikezni, nem csak a sarki kártyaboltban. A Magic: The Gathering Arenával most valami hasonlót próbál felépíteni a kiadó Wizards of the Coast, mint amit a Blizzardnak sikerült 2014 óta összehozni, és a jelek szerint remekül haladnak. Az Arena végre kilépett a bétafázisból, az ingyenesen elérhető játékba pedig bármikor szabadon belevetheti magát az ember.
26 éve működő recept
Erre remek alkalmat jelent egyébként is a megjelenéssel együtt élesített új kiegészítő, a Grimm mesék hangulatát idéző Throne of Eldraine érkezése is. Az alapok maradtak a régiek: általában hatvanlapos paklinkból földkártyákat, lényeket és varázslatok játszunk ki. Földekből körönként egyet rakhatunk le, őket elforgatva pedig meghatározott színű (fehér, kék, fekete, vörös vagy zöld) manát kapunk, ez lesz a fizetőeszközünk a többi kártya játékba hozataláért. Az alap földeken kívül az összes többi lapból maximum négy ugyanolyan kerülhet a pakliba, és itt nagyjából meg is állnak az alapszabályok. A Magicet az teszi varázslatossá, ahogy az egyes kártyák hatással vannak egymásra, ahogy létrejönnek a zseniális lapkombinációk.
Az említett új Throne of Eldraine kiadásban például megjelentek az úgynevezett adventure-lapok. Ezek tulajdonképpen lények, de egyszer ki lehet őket játszani "adventure-módban", majd ha így elsütöttünk velük valami remek varázslatot, akkor még egyszer pályára lehet küldeni őket immár lényként is - ezért a gyakorlatban úgy néz ki a dolog, hogy két külön szöveg is került ezekre a lapokra.
Variációk a varázslatra
Választhatunk rangsorolt és sima meccsek között, vagy akár sealed és draft formátumokban is elindulhatunk - utóbbiaknál nevezési díjjal is számolni kell, ez lehet a játékban megszerezhető arany vagy pénzért vehető kristály. Kár, hogy egyelőre nem kaptak helyet olyan játékmódok, mint a kettő a kettő elleni Two-Headed Giant vagy a manapság annyira népszerű Commander - bár utóbbi kistestvére, a Brawl már bekerült időszakos lehetőségként. Nem kell amúgy félni a kristályoktól sem, ugyanis akár a játékon belül is szert tehetünk erre a valutára, elég olyan formátumban elindulni, ahol aranyért lehet nevezni, a díjazásban úgyis lesz bőven kristály is.
Alapvetően az Arena jutalmazása miatt zárja gyorsan a szívébe az ember a játékot. Győzelmeink után folyamatosan dől az arany, érkeznek az új lapok és kártyacsomagok, sőt most már tapasztalati pontokat is kapunk. Bevezettek ugyanis egy battle pass-szerű rendszert, amelyben szintlépésenként menő ajándékokat kapunk, de persze ha megvesszük a szezonbérletet, akkor még több jóság üti a markunkat. A Magic: The Gathering Arena pont olyan zseniális, mint az eredeti kártyajáték, csak sokkal olcsóbb, és még csodaszép animációk is kísérik a legértékesebb lapok kijátszását.