Nem titok, hogy ezt az évet a Sony PC-s portokkal, remake-ekkel, remasterekkel, valamint külsős partnerek exkluzív játékaival tervezi kihúzni, és legközelebb csak 2025-ben dob piacra olyan AAA kategóriás alkotást, ami minden elemében újnak mondható, és az is igaz rá, hogy házon belül készült. Bár ez első olvasatra nem hangzik túl biztatóan, valójában nincs okuk panaszra a PlayStation 5-öt előnyben részesítő játékosoknak, hiszen olyan címeket kaptak az év első négy hónapjában, mint a Stellar Blade, a Rise of the Ronin, a Final Fantasy VII Rebirth és az előzetesen becsültnél sokkal, de sokkal nagyobb sikernek bizonyult Helldivers 2.
Az Arrowhead kooperatív lövöldéje a Sony megszokott gyakorlatától eltérően PC-n is ugyanakkor debütált, amikor konzolon, és ez utólag remek húzásnak bizonyult, mivel a mai napig a Steamen tanyázó játékosok alkotják a közösség gerincét, és ők felelnek az eladások nagyobbik hányadáért is. Mat Piscatella, a Circana elemzője szerint a Helldivers 2 a PC-sek nélkül nem férne be az amerikai piacon a top 20-ba sem, velük együtt viszont már a 7. legnagyobb bevételt termelő Sony-játék.
Magyarán a PC-s tábor kulcsszerepe megkérdőjelezhetetlen a Helldivers 2 sikerében, és éppen ezért érthetetlen, hogy a Sony miért hozott olyan döntést, amiről tényleg bárki megmondta volna előre, hogy rettenetes ötlet, és visszafelé fog elsülni. A vállalat a Steamen közölte, hogy vége a kegyelmi helyzetnek, amit eddig technikai nehézségek indokoltak, rövidesen kötelező lesz a Steam-fiókot összekötni egy PSN-fiókkal. A szigorítás május 6-n lép érvénybe az új játékosok esetében, a többiekre május 30-a és június 4-e között terjesztik ki.
Úgy tűnik, a Sony nem értesült arról, hogy a Steamet favorizáló játékosok jelentős hányada kis túlzással már annak a gondolatától is epét hány, hogy egy másik klienst kelljen a gépére telepítenie. Ezért nem törte meg a Valve piacterének dominanciáját az Epic Games Store évek óta folytatott, játékosztogatással megtoldott kampánya, és ezért kezdték el a felháborodott játékosok most lepontozni a legkézenfekvőbb célpontot, vagyis a Helldivers 2-t. A Sony érvei a játékosok biztonságáról és érdekeiről cseppet se meglepő módon süket fülekre találtak.
Not sure how they were expecting this to go tbh.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) May 3, 2024
This isn't an unusual ask, but it is unusual months after release. Should have either enforced this from the beginning or they should have a 1 click solution in place. https://t.co/66yYGfdSZq pic.twitter.com/gnaH1Q0K2a
Eddig túlnyomórészt pozitívak voltak a felhasználói értékelések az áruházban, ám a kiadó bejelentését követően megfordult a trend, és annyian fordították lefelé a hüvelykujjukat, hogy az utolsó 30 napot felölelő értékeléseknek már csak a 65 százaléka kedvező, és folyamatosan romlik az arány.
Kíváncsiak vagyunk, hogy milyen méreteket ölt, és meddig tart ki a tiltakozási hullám, illetve lesz-e bármilyen hatása, például meggondolja-e magát a Sony. Mert azt feltétlenül érdemes megjegyezni, hogy a Helldivers 2 az első PC-s játéka, amely esetében kötelezően elvárja a PSN-fiók meglétét.