A Tiscali Games oldalán bukkantak fel a legújabb információk, melyek elsÅ‘ lépésben egy rossz hÃrt tudatnak velünk. A piac diktál, Ãgy nem okoz különösebb meglepetést, hogy a fejlesztés célplatformja a PS3, és az X360. A PC-s változat hetekkel, de lehet, hogy csak hónapokkal késÅ‘bb érkezik, s egyelÅ‘re szó sincs arról, hogy extra tartalommal kárpótolna bennünket a kényszerű várakozásért.
Jöjjenek tehát az ördögi részletek...
A második rész csupán névleg folytatása az eredeti Mafiának. Sem a karakterek, sem a történet, még a helyszÃn sem kapcsolható hozzá. Az Empire City-ben játszódó sztori két fÅ‘hÅ‘st is felvonultat egyszerre, ám mi csak Vito-t irányÃthatjuk. Joe-t pedig majd a mesterséges intelligencia. Történetük nem sokkal a második világháború vége elÅ‘tt kezdÅ‘dik, mégpedig Vito hazatérésével szolgálati idejének lejárta után. Empire City megközelÃtÅ‘leg 10 négyzetkilométer felfedezhetÅ‘ területet kÃnál majd, ami kétszerese a Mafiából ismert Lost Heaven városának. A városnegyedek egyedi vonásokkal rendelkeznek majd. Megalkotása során a legerÅ‘sebb hatással a korabeli San Francisco volt a fejlesztÅ‘kre.
Természetesen a játékidÅ‘ jelentÅ‘s részét tölti majd ki az autóvezetés illetve a megreformált tűzharc. A Gears of War óta egyre többször használt fedezékrendszer a Mafia 2-ben is visszaköszön. A sajtó számára tartott prezentáción résztvett újságÃrók szerint az autóvezetés egészen lenyűgözÅ‘. Az hogy gyönyörű, egy dolog. Az viszont, hogy a fizika és a törésmodell felülmúlja a Burnout szériát, sokat elárul a várható minÅ‘ségrÅ‘l. Benzinkutaknál tankoláson kÃvül autómosásra is befizethetünk, Ãgy tüntetve el az út porát, és apasztva le pénztárcánk tartalmát. Pénzre pedig szükségünk lesz, hiszen egy új öltönyben nehezebben ismernek fel a minket követÅ‘ alvilági figurák. Éttermekbe betérve néhány kiadós fogást elfogyasztva regenerálhatjuk legyengült hÅ‘sünket. Habár hivatalos megjelenési dátumról még mindig nincs hÃr, a prezentációt tátott szájjal végigülÅ‘ zsurnaliszták 2009. tavaszára, nyarára tippelnek.