Lorne Lanning a GamesIndustry.biz-nek adott interjújában beszélt félelmeiről. Szerinte az üzlet megfojtja a játékipart, mivel a folyamatos növekedés miatt egyre több pénzt lapátolnak a kiadók egyes címekbe, és emiatt nem mernek kockázatot vállalni.
“Szóval a büdzsé állandóan megy feljebb. Most egy kiadó azt mondja, hogy ‘mivel a 20 millió dollárt költünk a címre 5 helyett, komolyabb megállapodás kell. Mondjuk tízszer annyit fogtok dolgozni, de ötöd annyit kaptok vissza, mivel sok pénzt kockáztatunk.’ A legtöbb fejlesztő szinte semmi pénzt nem lát ebből. Arra elég, amit kapnak, hogy az iparban maradhassanak, de ahogy manapság a megállapodások mennek, gyakorlatilag kivégzik őket.”
Lanning egyébként is súlyos véleménnyel van a kapitalizmusról:
És mi a megoldás? Nem túl meglepő módon az a véleménye, hogy a játékipar megváltását az indie fejlesztők hozzák el, akik nyugodtan vállalhatnak kockázatot, mivel nincs többmilliós befektetés mögöttük, ami megköti a kezüket. “Minél kevesebb pénzből dolgoznak, annál több kreatív lehetőségük van. Tulajdonképpen minél olcsóbb vagy, annál több kockázatot vállalhatsz.”
Nem annyira meglepő Lanning nyilatkozata, tekintve, hogy még az Oddworld: New N' Tasty-ben is rengeteg helyen utal a kapitalizmus borzalmaira, ezzel együtt pár kérdésben tudnánk vitatkozni vele. Egyébként már 10 évvel ezelőtt is ugyanilyen szövegek mentek pl. egy GDC-n, ahol az elüzletiesedett játékipar bukását jósolták, de valahogy mégsem ez történt.
Ti mit gondoltok? Csak az indie fejlesztőké lehet a jövő? Csak az olcsó játék lehet forradalmi, mert mer kockázatot vállalni?