Richard Garriott igazi polihisztor, annyi mindennel foglalkozott és foglalkozik egyszerre, hogy kis túlzással napjaink Da Vinciének lehetne nevezni. Kétségtelen, hogy munkássága eltörpül a reneszánsz zseni emberfeletti teljesítménye mellett, de Garriott tagadhatatlanul otthagyta letörölhetetlen kézjegyét a számítógépes és videójátékok világán. Az egykori Origin Systems vezetői nyergében ülve kövezte ki az utat az MMO műfaj számára. Nem az Ultima Online volt az első MMO a világon, de Garriott alkotása jelentette az áttörést, ami egy szűk réteg szórakozásából százezrek, később - az internet-penetráció javulásával - milliók, sőt tízmilliók időtöltési formájává vált. Ultima Online nélkül nem lett volna EverQuest, EverQuest nélkül pedig World of Warcraft.
A világűrt is megjárt brit-amerikai dizájner néhány hónapja hagyta ott legifjabb "gyermekét" (Tabula Rasa) és legutóbbi munkaadóját (NCsoft), hogy a Nemzetközi Űrállomásról megvilágosodottan visszatérve újabb álmokat kergessen.
A BBC Peter Molyneux (Lionhead), Paul Barnett (Mythic Entertainment), Will Wright (EA), Johnathan 'Fatal1ty' Wendel és Richard Garriott segítségével tekintette át a 2008-as esztendőt.
Utóbbi ezen a fórumon adott hangot annak a vágyának, hogy újra játékfejlesztéssel foglalkozna, s hosszú szünet után ismételten a középkori fan
tasy-hez nyúlna, mint témához. Bár ez sem biztos, inkább csak valószínű, ahogy az is, hogy online játék lenne.