Még a teljes egészében offline alkotások megőrzése is gondot okoz sokszor az iparág szereplői számára, az online multiplayer komponenssel is vagy kizárólag csak azzal rendelkező játékok helyzete pedig egyenesen katasztrofális. Minden vásárlónak tisztában kell lennie azzal, hogy előbb vagy utóbb ráfizetésessé válik a szerverek fenntartása, és nincs az a piaci alapon működő cég, amelyik a végtelenség hajlandó lenyelni a veszteséget, ezért egyszer biztosan eljön az a pillanat, amikor kihúzzák a dugót.
Ilyenkor jobb esetben csak az élmény csorbul, az egyjátékos tartalmak elérhetőek maradnak, máskor azonban, mint azt a közelmúltban a The Crew lekapcsolásakor láthattuk, lényegében megszűnik létezni az adott játék.
Az imént vázolt forgatókönyvek közül szerencsére az első vonatkozik a PlayStation 4-es LittleBigPlanet 3-ra, ugyanakkor a történetet árnyalja, hogy eredetileg nem az volt a Sony szándéka, hogy végérvényesen megfossza online funkcióitól a Media Molecule alkotását. Még januárban kaptak értesítést arról a játékosok, hogy elérhetetlenné válnak a szerverek, de az átmenetinek tervezett leállásból máig megoldatlan technikai nehézségek miatt határozatlan ideg tartó leállás lett.
Mindez azzal jár, hogy nem lehet többé hozzáférni ahhoz a több millió pályához, amit 2014 óta készítettek és osztottak meg egymással a közösség tagjai, miként azokhoz sem, amelyek még a puzzle-platformer széria korábbi részeihez készültek. A sztorimód ellenben továbbra is működik, ahogy a korábban letöltött tartalmak is megmaradnak, és ha valaki most hoz létre újat, természetesen azzal is kedvére játszhat, ám megosztani nem tudja.
Aki PlayStation 3-ra vette meg a LittleBigPlanet 3-at, 2021-ben már átélhette ugyanezt, most úgy látszik, a PS4-tulajdonosokon volt a sor.