Augusztus 31-én, nagyjából két és fél hónap múlva elérkezik a pillanat, amikor végre azok is betekintést nyerhetnek a Baldur's Gate 3-ba, akik nem szeretnek félkész, a visszajelzések nyomán folyamatosan formálódó játékokkal vesződni, ezért kihagyták a még 2020-ban kezdődött korai hozzáféréses időszakot. Ezen a napon rajtol el PC-n és PlayStation 5-ön a Larian Studios monumentális szerepjátéka, amit a Summer Game Fest nyitóműsora után a PC Gaming Show alatt is megcsodálhatott a közönség.
A néhány nappal ezelőtti demonstráció a régóta várt folytatás egyik új főgonoszára, a Jason Isaacs által szinkronizált Enver Gortashra fókuszált, a mostani ellenben magát a címadó várost, Baldur's Gate-et (magyar fordításban Baldur Kapuja) mutatta be részletesebben.
Az alábbi videóban a Larian fejlesztői egyebek mellett arról mesélnek, hogy a technológia fejlődésének hála mennyivel nagyobbat, merészebbet álmodhattak, mint a BioWare 1998-ban. A Kardparton fekvő metropoliszt ezúttal nem felülnézetből láthatjuk, ahogy hajdanán, és nincs is kerületekre tagolva, hanem egyetlen nagy és összefüggő várost kapunk, tele felfedezésre váró titkokkal és NPC-kkel, akiknek mind-mind megvan a maguk története.
Swen Vincke, a stúdió alapítója úgy fogalmazott, hogy háromszor-négyszer annyi erőfeszítést igényelt részükről Baldur Kapuja megalkotása, mint amennyivel eredetileg számoltak, de megérte, mivel ezáltal a játéknak pont arra az elemére lehet a legbüszkébb, amitől a legjobban tartott.