A Destinyvel való több mint egy évtizednyi szorgoskodás után a Bungie feltámasztja egyik legkorábbi sci-fi sorozatát, a Marathont, méghozzá egy teljesen újragondolt, többjátékos extraction shooter formájában. A játék hivatalos leleplezésekor bemutatott, nyolcperces kisfilm nemcsak audiovizuális szempontból figyelemre méltó, hanem atmoszférájával is azonnal berántja a nézőt. A kisfilmet Alberto Mielgo írta és rendezte, akit a Love, Death & Robots animációs antológia és a Spider-Man: Into the Spider-Verse art directoraként ismerhetünk. A látványvilág egyszerre vibráló és nyugtalanító: a sci-fi esztétika hidegsége mellett intenzív színek, elmosódott idősíkok és brutális képek jellemzik a filmet, amely sok szempontból kilóg a Bungie eddigi munkái közül.
A történet a Tau Ceti IV bolygón játszódik, ahol rejtélyes módon tűntek el a gyarmatosítók. Egyesek meteorzáporban lelték halálukat, másokat egyszerűen csak elnyelt valami ismeretlen. A halálesetek különböző idősíkokban történnek - 2794-től egészen 2827-ig -, ami azt sugallja, hogy nem egy egyszeri tragédiáról van szó, hanem valami mélyebb, ciklikus borzalomról. 2893-ra már cybernetikus zsoldosok, úgynevezett Runnerek járják a bolygót, hogy adatokat, technológiát és egyéb értékes zsákmányt gyűjtsenek, amelyeket aztán különböző frakcióknak adhatnak el. Ezek a testileg már géppé vált, de tudatukban emberi lények a játék főhősei - akikből a játékosok választhatnak majd. A kisfilm narrációját Ben Starr (Final Fantasy XVI) adja, és ez a szakasz a játékmenet fő mechanikáiba enged betekintést: fosztogatás, harc és menekülés.
A film különösen erős atmoszférával mutatja be a Runner karaktereket, például Glitch-et (Erica Lindbeck) és Void-ot (Elias Toufexis), akik érzik, hogy valami nincs rendben Tau Ceti IV-vel, de nem tudják pontosan megfogalmazni, mi az. Úgy tűnik, valami mélyebb, sötétebb erő tartja őket a bolygón, és még az ismételt halál sem tántorítja el őket a visszatéréstől. Maga a játék kizárólag többjátékos módot kínál, történetalapú kampányt nem tartalmaz. Ez csalódás lehet azok számára, akik a Bungie klasszikus, erősen narratív élményeit kedvelték a Halo vagy a Destiny kampányai során. A kisfilm azonban így is erőteljes ízelítőt ad abból, hogy milyen világot és hangulatot ígér a Marathon.
A Bungie vizuális világépítésben eddig is erős volt, de a Marathon rövidfilmje egészen új szintre emeli ezt. A szokatlan operatőri munka - például a karakterekhez egészen közel helyezett kamera - még intenzívebbé teszi a jeleneteket. A halál nemcsak látványos, de kifejezetten megterhelő élményként jelenik meg.
A Marathon 2025. szeptember 23-án jelenik meg PlayStation 5-re, Xbox Series X|S-re és PC-re. Aki eddig csak a hangulatra vágyott, annak már ez a rövidfilm is bőven elég lehet - aki viszont egy gazdag történetbe akarná magát beásni, az sajnos hoppon marad.