Idén nyáron is megrendezésre kerül a SIGGRAPH, vagyis a számítógépes grafika szakembereit tömörítő konferencia, azt pedig már most tudjuk, hogy az Nvidia igen komoly bemutatóval készül, ugyanis prezentálni fogják az elmúlt pár év legérdekesebb kutatási eredményeit, többek között a mesterséges intelligenciára vonatkozóan.
Az egyik legérdekesebb publikáció Gilles Daviet kezéből kerül majd ki és azt vezeti le, hogyan lehet rendkívül életszerű interaktív hajszimulációkat létrehozni a GPU segítségével, ez pedig azért is érdekes, mert egy rövid videó formájában már most ízelítőt kapunk abból, hogy ez a módszer mennyire meggyőző eredményekhez vezet.
A bemutatón egy virtuális modellt láthatunk, akinek több tízezer hajszálát szimulálja le a gép, melyeket az egér segítségével szabadon mozgathatunk, a tincsek pedig életszerűen reagálnak minden egyes interakcióra. Az Nvidia szerint ez a "neurális fizika" lévén lehetséges, ami nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy a grafikus processzor MI-módszerek segítségével tudja meghatározni, hogy egyes hajszálaknak hogyan kell mozognia.
Persze felvetődhet a kérdés, hogy miért is olyan fontos, hogy a játékokban gyakorlatilag sci-fi technológiával szimuláljuk a karakterek haját, de könnyen el lehet azért képzelni, hogy ez nem csak játékokban, de filmekben és animációban is nagyon sokat segíthet majd, illetve tényleges szimulációs felhasználási esetekre sem utolsó.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!