Több mint egy évtizede annak, hogy a soraiban számos Halo-veteránt is tudó 343 Industries átvette a stafétát a nagyratörő álmait a Destiny szériával megvalósító, majd a PlayStation családhoz csapódó Bungie csapatától, de ennyi idő alatt sem sikerült kiforralnia a tökéletes Halo-folytatás receptjét. A legközelebb talán a Halo 4-gyel jutott hozzá, és bár a Halo 5-öt és a Halo Infinite-et is lehetett szeretni (előbbit a multi, utóbbit inkább a kampány miatt), valahogy hiányzott belőlük az a plusz (nevezhetjük Bungie-faktornak), ami az FPS műfaj élvonalába repítette és sokáig ott is tartotta a sorozatot.
Oka van tehát annak, hogy a Microsoft által bejelentett leépítés az Xbox két tucat stúdiója közül a 343 Industriest érintette a legfájdalmasabban, és ebből kifolyólag nem is tűnik égbekiáltó hülyeségnek az a hivatalos megerősítésre váró értesülés, mely szerint Phil Spencerék újragondolták a Halo jövőjét, amiben az eddigitől merőben eltérő szerepet szánnak a csapatnak.
A franchise-zal kapcsolatos információkat gyakran megszellőztető szivárogtató, Bathrobe Spartan tweetjében azt írja, hogy a 343 Industries munkatársainak harmada lesz kénytelen új állás után nézni, akik pedig maradnak, azoknak a továbbiakban a Halo Infinite motorjának csiszolgatása, valamint az új tartalmak és játékok felügyelete lesz a dolga, de aktív fejlesztés nem. Az utóbbit az adott projekt megvalósítására alkalmas külső stúdiókra bízzák, valahogy úgy, ahogy a World's Edge is teszi az Age of Empires játékokkal.
Les licenciements au sein de 343 Industries s'inscrivent malheureusement en conséquence d'une mauvaise gestion du studio et de ses effectifs par les personnes en charge.
— Bathrobe Spartan 🎧 Podcast Halo (@BathrobeSpartan) January 19, 2023
Si cela aurait pu être évité, l'impact sur la stratégie reste minime: du contenu axé multijoueur.
🧵 Thread pic.twitter.com/eB1AyaNk1O
Ezenfelül a szivárogtató úgy tudja, a költségek lefaragása a tervezett sztori-DLC kukázásához vezetett, mert úgy ítélték meg, hogy túl sokba kerülne. Sőt, mi több, a Halo Infinite majdani folytatása, illetve a különféle spin-offok büdzséjét is a korábbinál jóval észszerűbb keretek között kívánják tartani. Arról viszont nem beszélt, hogy a történtek miként befolyásolják a Certain Affinity által fejlesztett, és előzetesen a Halo Infinite multiplayer része megmentőjének kikiáltott Project Tatankát, ami a tradicionális többjátékos módok helyett a fiatalabb generáció szemében vonzóbbnak tűnő battle royale irányába mozdul el.
Természetesen nem árt hangsúlyozni, hogy az imént leírtak mindaddig, amíg hivatalos megerősítést nem nyernek, egyszerű, bár kétségtelenül izgalmas pletykának minősülnek. Ti örülnétek neki, ha az eljövendő Halo-játékokat már nem a 343 Industries fejlesztené?