A leárazás bizonyos szempontból jó dolog, hiszen így a nem annyira tehetős gamerek is olcsón, legálisan szerezhetik be a játékaikat.
Ugyanakkor a játékfejlesztőknek egyre inkább csökken az esélye arra, hogy a termékeket a felhasználók teljes áron vásárolják meg, így kevesebb bevételhez juthatnak (a viszonylag magas ár nem véletlen, de nem valószínű, hogy leárazások nélkül több, vagy legalább annyi fogyna egy játékból, mint most, amikor kéthavonta van valami akció). Az NPD csoport által végzett felmérésben 6255 amerikai, PC-s gamert kérdeztek meg játékvásárlási szokásaikról. A válaszadók 46 százaléka válaszolta, hogy vett valamilyen játékot digitálisan az utóbbi egy évben, és a megkérdezettek közel fele nyilatkozta, hogy inkább megvár egy leárazást, mielőtt a vásárlás mellett dönt. „Mivel a PC-s játékosok fele, aki digitális vagy boltban vásárolt játékokkal játszik mindig számít egy közelgő leárazásra, a kiadóknak és a forgalmazóknak igazodniuk kell ezekhez az elvárásokhoz,” - mondta Liam Callahan, az NPD elemzője.
Az olcsóbban kínált játékok nem is feltétlenül a nagy kiadókat és fejlesztőket, sokkal inkább az indie-ket érintik érzékenyen, akik eleve olcsón adják játékaikat, és még ha sokan is veszik meg azokat egy árleszállítás során, és így is keletkezik valamennyi bevétel, az nem biztos, hogy annyi, amennyire leárazások nélkül számíthatnának. Sok gamernek lenne pénze kifizetni a teljes összeget, de már ők is inkább megvárnak egy leárazást, és nyilván ez jelenti a nagyobb problémát, nem azok, akik nem tudnak 10-12 ezer forintot játékra költeni.