A League of Legends egyik legnagyobb problémájaként a katasztrofálisan viselkedő közösséget szokás számon tartani, a Riot Games statisztikái szerint viszont a játékba beépített egyedi rendszereknek hála rengeteget sikerült javítani a helyzeten az elmúlt években.
Sok különböző okot végigjártak, ami miatt a játékosok folyamatos jelleggel ölik egymást, de végül arra kellett jutniuk, hogy a fő probléma nem az anonimitás, vagy a játékosok életkora. És mivel az egyébként semleges, vagy pozitív hozzáállású játékosok is gyakran vetemednek olyan beszólásokra, amit a Riot nem szívesen lát a játékában, azt sem tartották célravezetőnek, ha elkülönítik a statisztikák alapján negatívnak számító játékosokat. Ezért jött létre a már több éve működő Tribunal rendszer, ahol a játékosok dönthetik el, büntetést érdemel-e a valamilyen elfogadhatatlan viselkedésért jelentett társuk a meccs statisztikái és a chat-beszélgetések alapján.
A rendszer tökéletesítése érdekében rengeteget vizsgálták a játékosok által beszélt nyelvet, különböző területekről érkező tudósoktól is segítséget kértek, illetve minél többféleképpen jutalmazni próbálták a pozitív viselkedést a League of Legends közösségében. Úgy tűnik, a Riot módszere be is vált, és a LoL-játékosok alapvetően elutasítják a kirekesztő és sértő kifejezéseket, nagyjából százmillió szavazattal később ugyanis csak a meccsek két százalékában találunk problémás játékost. A szóbeli sértegetések száma negyven százalékkal csökkent, az egyszer megbüntetett játékosoknak pedig kevesebb mint négy százalékát kell megint megregulázni.
És mivel a közösség ítéleteiből képződő adatokat felhasználva a League of Legends folyamatosan tanul, mára szinte azonnal jelezni tudják egy játékosnak, ha rosszat vagy jót tett, és hamar megkaphatja méltó büntetését, vagy jutalmát is.
Ti hogy látjátok, játék közben mennyire érződik a változás?