Az idei előszezon talán a legdurvább átalakítás a League of Legends történelmében. A játék kidobta az ezer éves Masteries és Runes rendszerét, és egy új keretbe rakta az egészet, ami kevesebb, de sokkal izgalmasabb opciót tartogat. Mindemellett teljesen átszabták a szinteződés és jutalmazási rendszert is.
Míg az új rúnákkal történő kísérletezést nagyon élvezik a veteránok, az új fejlődési rendszer már kevésbé tűnik viccesnek. A játék az IP-t lecserélte BE-re (Blue Essence, a magyar verzióban KÉ, azaz kék esszencia), és BE-t már nem osztogat minden lejátszott mérkőzés után. Ehelyett szintlépésenként (eltörlődött a 30-as határ, már a végtelenségig lehet szintezni) kapunk Champion Shardokat vagy 700 körüli BE-t.
Ez meglehetősen lelassítja a bajnokok megszerzésének módját. Ugyan szintezésért járó kapszulákat bontogatni mókás, ez nem kárpótolja a játékosokat. Mivel a bajnokok ára 450-től 6300 BE között mozog, aki nem akar pénzt áldozni a játékra, annak komoly mennyiségű meccset kell beleölnie egy-egy szintlépésbe és egy lehetőségre egy bajnok megvásárlásához.
Ugyan a Reddit matematikusai már gőzerővel panaszkodnak a lassult rendszerre, érdemes megemlíteni, hogy az előszezonban vagyunk. A Riot figyeli az új rendszert, és változtatni fog komoly problémák esetén.
Az előszezonról magyar nyelvű leírást a játék hivatalos oldalán találtok. Nektek mennyire jöttek be a változtatások?