Hirdetés

League of Legends - a Riot is tudja, hogy nincs rendben a jungle

|

A Riot szépen lassan kezdi feldolgozni a játékosok sirámait, melyek ezúttal picit megalapozottabbak voltak a szokásosnál.

Hirdetés

Az 5.4-es frissítés kapcsán már mi is megemlékeztünk az egykor szebb napokat látott League of Legends jungleről. A GameSpot elkapta egy interjúra Ryan “Morello” Scottot, a játék egyik dizájnerét.

Morello elmondta, hogy a változtatások nagy része azért történt mert limitálni akarták a junglerek mozgásterét a meccsek korai szakaszában. Megerősítették a szörnyeket az erdőben, így nem tudnak túl korán kimenni az ösvényre, hogy ott előnyhöz juttassák csapattársaikat. Morello szerint a változtatások nem voltak rosszak, csak keveset adtak a játékosoknak, miután egy fontos tényezőt elvettek tőlük. A korai jungler jelenlétet.

“Még mindig örülök, hogy ezt az utat választottuk, de az tény, hogy van még mit dolgozni a problémán. A célunk az volt, hogy visszavegyük a junglerek korai erejét, és ne tudják a javukra eldönteni egy lane állását. Ez nem egy túl népszerű felfogás, de én úgy gondolom, hogy ez egy jó irány és kitartok emellett.”

“A valódi gond az, hogy nem adtunk vissza semmit a junglereknek. Mondjuk egy komolyabb fejlődési ívet. Hogyan is tudnak akkor jól teljesíteni? Ha azt mondjuk, hogy nem tudnak csak úgy beugrani az ösvényekre és eldönteni az ottani helyzetet, akkor mit adunk cserébe? Erről úgy gondolom, hogy ez egy jogos felvetés. Ha elvesztek egy lehetőséget hol van helyette egy új?”

Akkor kezd igazán érdekessé válni az interjú, amikor a különböző bajnokokra terelődik a szó. Jelenleg Lee Sin és Jarvan uralják az erdőt, egyszerűen azért, mert minden nehézség nélkül túlélnek néhány kört a szörnyekkel, és aztán képesek komoly hatással lenni a játékra (Nidalee szintén, de őt valahogy Morello elfelejtette).

“Lee Sin és Jarvan még mindig probléma. Azt csinálhatunk a jungleben, amit csak akarunk, amíg nem hozzuk rendbe ezt a két bajnokot. Ők problémát jelentenek, és limitálják a diverzitást. Teljesen mindegy, hogy mit variálunk, mindenki akkor is Lee Sint fogja választani, ha csak nem oldjuk meg, hogy ne tudjon érvényesülni az erdőben.”

“Dolgoznunk kell a bajnokokon, szóval ez a probléma több részből is áll. Úgy érzem, hogy a panaszok jogosak, azt nem, hogy ezek a panaszok a probléma lényegére öszpontosulnának, de ez rendben van. Nem a játékos dolga, hogy ilyen dolgokkal tisztában legyen. Amit a visszajelzésekből megértettünk, hogy a junglerek elégedetlenek. A jungler játékosok nem érzik jól magukat a játékban, és még ha jók is az eredeti céljaink, az nem hatékony, ha csak elveszünk dolgokat.”

A végén még kaptak egy rúgást a Lee Sin játékosok, amikor a GameSpot írója feltette a kérdést: “ez úgy hangzott, mintha ismét megakarnátok siratni a Lee Sin rajongókat”. “Ahogy mondtam, Lee Sin mókás. Leverni embereket mókás. Szóval Lee Sin mókás. De Lee Sinnek nem kellene csak úgy levernie embereket.”

Amennyire én látom, két fontos probléma van ezzel. Egyrészt szó sem volt Nidaleeról, aki játék korai fázisától a közepéig képes tökéletesen megfordítani egy játékot néhány egyszerű ugrással. A másik, hogy Lee Sint sosem azért választották mert erős volt. Az elmúlt néhány évben többször is előfordult, hogy erőben jóval alulmaradt a többi bajnokkal szemben, viszont akkor is ő volt a default választás. A mozgékonysága, a képességei elképesztően egyedivé, és hasznossá teszik. Úgy gyengíthetik a számokat, ahogy akarják, és Lee Sin akkor is be fog ugrani egy warddal a lövészek mögé, és kirúgja őket az orgyilkosaink karmai közé.

A közösség eddig nincs elhűlve Morello válaszaitól, de mit szóltok ti? Szerintetek hogy van a jungle, és valóban szükség van bajnokok gyengítésére?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)