A League of Legends játékosok jelentős része rengeteget játszik botok ellen. Sokszor még a profi játékosok is ezt a megoldást választják, hiszen az erősebb botok kemény ellenfelek lehetnek. De akármennyire is játszik jól az AI, még mindig kiszámítható, nem úgy tervez mint egy játékos, nem figyeli annyira a környezetét, és számos alapvető technikát sem használ.
A League of Legends játékosok már jó ideje rágják a Riot fülét, hogy dolgozzák át egy kicsit a rendszert, hogy a gép által vezérelt karakterek emberibbek, kiszámíthatatlanabbak, nehezebben legyűrhetőek legyenek. A fejlesztők minden tőlük telhetőt megtették,a jövőben pedig további finomítások várhatóak, de sajnos az AI erősen korlátozott, nem képes mindenre.
A botok eddig elszaladtak egy olyan játékos elől, aki nagyobb mennyiségű sebzést kiosztott, mert nem számoltak azzal, hogy már minden képessége cooldownonn van, azaz ilyenkor nem túl effektív. Ezt javították, az AI azonban nem tanul folyamatosan, és tooltipeket sem olvas, így nem tudja pontosan megbecsülni, mekkora sebzésre képes egy játékos.
A botok az effektív erdőzésre és a különböző falak átugrására sem képesek, mert nem igazán értik a fal koncepcióját, nem foglalkoznak a mögötte lévő területtel. Hasonló a helyzet a "skill shotok" esetén is, amelyeket az AI nem lát közeledni, ezért kikerülni sem tudja őket. A Riot úgy próbálja orvosolni a helyzetet, hogy a botok figyelik, merre néznek az egyes játékosok, illetve hogy milyen képességeket használtak mostanában, ezáltal el tudják kerülni a veszélyes szituációkat.
Ezek mellett javítottak a botok által összeállított item-buildeken illetve az összekombózott képességeken is,így jobban alkalmazkodnak a jelenlegi metához
Ti mennyit játszotok botok ellen?