„A játék korai időszakában kitaláltunk egy háttértörténetet, hogy elmagyarázzuk, a játékosok miért irányíthatják a bajnokokat a játékban.” – állt a Riot által közzétett blogposztban.
„Előjöttünk az Idézők ötletével, a Fields of Justice, az Institute of War és a liga intézményeivel, mindezt azért, hogy hátteret kreáljunk a játékmenetnek.” Ez mind remekül hangzott akkor, azonban a koncepció miatt később problémák léptek fel. Minden bajnoknak kellett egy háttérsztori, és amit korábban kitaláltak, limitálta az írók lehetőségeit. „Ezek az intézmények megkötötték a kezünket, és behatárolták a bajnokok, frakciók, és Runeterra fejlődésének lehetőségeit.”
A történetírók ezen felül nem szerették volna, ha a bajnokok csak egyszerű bábok lennének a hatalmas idézők kezében, mert ez ugyan remek háttér volt a játékmenetnek, de a karakterek unalmassá váltak. Éppen ezért a Riot úgy döntött, hogy nem választja le a játékmenetet a történetről. „A League mint játék a kiváló élményről szól, míg a League mint sztori kreatív, mély karakterekről és frakciókról. Nem akarjuk, hogy a játékmenet szabjon határt a sztorinak, és hogy a sztori határt szabjon a játékmenetnek” – írta a Riotos Tommy Gnox.
A fejlesztők új utakat keresnek arra, hogy komolyabb történetmeséléssel szolgálhassák ki a lore iránt érdeklődőket, viszont emiatt ezentúl nem lesz szó sem az Idézőkről, sem a Háború Intézményéről. A Riot folyamatosan értesíti majd a játékosokat arról, hogy mit terveznek ezen a téren. Ti milyen eseményeket, történetmesélési formákat látnátok szívesen a League of Legendsben?