Mindamellett, hogy jól indított a Halo Infinite, még szerencséje is volt, hiszen mind a Call of Duty: Vanguard, mind a Battlefield 2042 alulmúlta az elvárásokat, a 343 Industries csapata azonban nem tudott élni a kínálkozó lehetőséggel. A korábban alapvetőnek gondolt kooperatív kampány és a Forge szerkesztő még mindig sehol, a szezonális tartalmak következő adagja pedig késve érkezik, és ezek együtt értelemszerűen a játékostábor jelentős részének lemorzsolódásához vezettek.
A történtek dacára sincs még minden veszve, hiszen az alapok rendben vannak, csupán az építkezés lassabb az optimálisnál. Tisztában van ezzel az Xbox Game Studios is, ezért az egy Monster Hunter-klónt is fejlesztő Certain Affinity képében erősítést kap a Halo csapata.
A Windows Central elmondása szerint a korábbi Halo epizódok fejlesztésébe is besegítő stúdió feladata nem a tradicionális multiplayer tartalmak gyártása, vagy akár a sztorimód kibővítése DLC-k formájában, hanem egy új, Tatanka kódnéven futó játékmód csatasorba állítása. Ezt kimondottan úgy tervezik meg, hogy könnyebben bele tudjanak rázódni az újoncok, magyarán ugyanarra a halmazra lő, mint az Apex Legends, a Call of Duty: Warzone és a Fortnite.
Az még nem világos, hogy gépi ellenfelekkel is szembe kell-e majd szállniuk a játékosoknak, vagy csak egymással fognak megküzdeni, mindenesetre a Windows Centralnak súgó források szerint elképzelhető, hogy PvPvE jelleget fog ölteni a Tatanka. Egy fokkal magabiztosabbak a Forge szerepét illetően, a szerkesztővel előállított tartalmak elvileg fontos részét képezik az élménynek, amihez új fejlődési rendszer is jár majd.
Eközben a 343 Industries az ingyenes Halo Infinite multiplayer második szezonjára, a május 3-án érkező Lone Wolvesra koncentrál. A csapat már meg is mutatta a frissítés részét képező két új térképet, ezeket láthatjátok a fenti videóban. A lenti pedig az új játékmódokból (King of the Hill, Landgrab és Last Spartan Standing) ad egy csipetnyi ízelítőt.