Egészen mostanáig úgy készültünk, hogy akár már idén visszatérhetünk a USG Ishimurára, ahol farkasszemet nézhetünk a necromorphokkal, majd a Dead Space széria védjegyének számító végtagcsonkolásos módszerrel (más játékokkal ellentétben nem a fejlövés a nyerő megoldás) végezzünk az összes rusnyasággal. Az Electronic Arts, és a remake-et fejlesztő Motive Studios (Star Wars: Squadrons) azonban azzal a szomorú hírrel szolgált, hogy a megcélzott minőség érdekében 2023-ra halasztják a megjelenést.
Ezzel párhuzamosan azonban láthattunk egy rövid jelenetet a játékból, ami még úgy is érdemes a figyelmünkre, hogy bevallottan további csiszolgatásra szorul, azaz nem a végső állapotot tükrözi. A hangulat mindenesetre rendben lévőnek tűnik, amit a csapat egyebek mellett azzal kíván fokozni, hogy beszédre bírja Isaac Clarke-ot, méghozzá egész ötletes módon.
A 2008-as változatban csupán nyögdécselő főhős a 15 évvel később esedékes remake-ben nem csak szimplán megszólal, hanem mondanivalója annak függvényében változhat, hogy mennyire megviselt állapotban van. Az elképzelés alapját az A.L.I.V.E. (Adrenalin, Limbic System Response, Intelligent Dialog, Vitals, Exertions) rendszer képezi, ez szabályozza Isaac légzését, szívverését, nyögéseit/felhördüléseit és nem utolsósorban az általa folytatott párbeszédeket különféle hatásokat figyelembe véve. Amikor a rutinkarbantartás helyett rémálomba csöppent mérnök elfáradt vagy megsebesült (a Fatigued és Injured mellett a Normal a harmadik állapot), akkor ezt a beszédmódja is tükrözni fogja.