Még mindig jóval kevésbé népszerű téma a fejlesztők körében, mint a második világháború, de az 1914 és 1918 között zajlott globális konfliktus lezárásának századik évfordulója környékén látványosan megszaporodott a kapcsolódó projektek száma, és a lendület azóta is kitart. Az elmúlt években kaptunk kalandjátékot (11-11 Memories Retold, Valiant Hearts: The Great War), FPS-t (Battlefield 1, WW1 sorozat) és stratégiai játékot (The Great War: Western Front) is.
Ehhez a körhöz csatlakozik majd a Last Train Home, amin a cseh Ashborn Games dolgozik a THQ Nordic bábáskodása mellet, és egy katonai egység, a csehszlovák légió hazaútjának történetét dolgozza fel.
Közvetlenül az első világháború lezárása után járunk, amikor a cári Oroszország a polgárháború káoszába süllyed, és az lesz a feladatunk, hogy a Szibériában harcoló egységünket hazajuttassuk az újonnan létrejött Csehszlovákiába. Átmeneti otthonunk, mozgó bázisunk, végső menedékünk egy nyugatra tartó páncélvonat, melynek számtalan akadályon kell átküzdenie magát.
A PC-re még idén befutó Last Train Home a valós időben kivitelezett összecsapásokat ötvözi az erőforrás-menedzsmenttel: az embereinkkel különféle harci feladatokat kell végrehajtanunk a szerelvény megóvása érdekében, de fejleszthetjük és jobb felszereléssel is elláthatjuk őket.
Amikor pedig nem az ellenséget ölik, akkor a szintén fejleszthető vonaton végzik a rájuk bízott munkát, azaz ápolják a sebesülteket, felszerelést készítenek, fenntartják a morált és így tovább.