Nem örvend túlzottan jó hírnévnek a Denuvo piszkálásvédelmi megoldása a PC-s játékosok körében, mivel rengetegen beszámoló támasztja alá, hogy rossz hatással lehet a gépek teljesítményére, magyarán előfordulhat, hogy ugyanazon a konfiguráción az adott cím jogtiszta változata kevesebb fps-t produkál ugyanolyan beállítások mellett, mint az, amit feltörtek. A szoftver fejlesztője szerint persze ebből semmi sem igaz, a Denuvo nem ró extra terhelést a PC-re.
Hogy melyik állítás felel meg a valóságnak, azt nem könnyű eldönteni, abban viszont nincs vita, hogy a Irdeto módszere többnyire hatásos, és általában tesz róla, hogy hónapokig kelljen várni a törésre, vagy arra, hogy a fejlesztők/kiadók maguk távolítsák el, miután már bőven pozitívba fordult az adott játék mérlege.
A jövő héten elrajtoló kooperatív lövöldének, a Payday 3-nak semmi szüksége sem lett volna a Denuvo nyújtotta extra védelemre, hiszen egyfelől állandó online kapcsolatot igényel akkor is, amikor egyedül játszunk, másrészt pedig a kötelező Starbreeze Nebula-regisztrációt sem kerülhetik ki a játékosok, mégis egészen mostanáig úgy volt, hogy él vele a Starbreeze Studios és a Deep Silver párosa. Eddig tisztázatlan okokból azonban úgy döntöttek, hogy pár nappal a premier előtt megszabadulnak tőle, amiről rövid Steam-bejegyzésben tájékoztatták a közösséget.
A Payday 3 szeptember 21-én jelenik meg PC-re, PlayStation 5-re, valamint Xbox Series X|S-re, és a Microsofttal kötött megállapodás értelmében már aznap elérhető lesz a Game Pass katalógusában. Arról pedig egy sor DLC-vel, és egy korábban belengetett motorcserével (Unreal Engine 5-re váltanak) gondoskodnak a fejlesztők, hogy a játékosbázis lehetőleg minél tovább egyben maradjon.