Egyike a játékosokat megosztó nagy kérdéseknek, hogy vajon előnyös-e, ha az általuk irányított karakternek van hangja, vagy az könnyíti meg a beleélést, ha inkább néma marad. Jómagam műfajtól függetlenül mindig is kiábrándítónak tartottam, amikor körülöttem mindenki beszél, csak én hallgatok kukán egy játékban, ezért csalódásként éltem meg, amikor a Bethesda azt követően, hogy a Fallout 4-ben teljesen szinkronizált főhőssel fogadta a játékosokat, 180 fokos fordulattal visszatért a néma leventéhez.
Természetesen ízlés dolga, hogy ki miként vélekedik erről, abszolút érthető, ha valaki inkább azt a megoldást favorizálja, hogy az általa irányított karakter ne szólaljon meg, mert így a dialógusok során a saját hangját képzelheti oda. Mindkét opció mellett szólnak érvek, ahogy ellenük is.
Az, hogy a Bethesda a Starfield fejlesztése közben meggondolta magát a szinkront illetően, nem újdonság, hiszen Emil Pagliarulo, a sci-fi RPG vezető dizájnere még a premier előtt megosztotta ezt az információt a nyilvánossággal. Ellenben csak most tudtuk meg, hogy kik voltak azok a színészek, akiknek a hangján a főhős megszólalt volna. Elias Toufexis (Deus Ex: Human Revolution, Deux Ex: Mankind Divided, Far Cry Primal) a Twitteren/X-en erősítette meg, hogy bár több hónapnyi felvétel ment a levesbe, a Bethesda őt és kolléganőjét Cissy Jonest (The Walking Dead, The Wolf Among Us, Firewatch) sem akarta elengedni a döntést követően, inkább rájuk bízták egy-egy társkarakter, Sam Coe és Andreja szinkronját.
Yeah it’s true. @cissyspeaks and I were originally the player voices in #Starfield. We worked for months.
— ᴇʟɪᴀꜱ ᴛᴏᴜꜰᴇxɪꜱ 🖖 (@EliasToufexis) November 8, 2023
When they decided the player should be voiceless they gave Cissy and me Andreja and Sam Coe.
Games NEVER do this. Once you’re out you’re out.
Good on Bethesda pic.twitter.com/QpGoC6YmWn
Toufexis szerint az ilyesmi nem jellemző a játékiparban, akit kiraknak egy szerepből, az rendszerint az adott játékból is repül, emiatt a stúdió kivívta a tiszteletét, és a jövőben is örömmel áll a rendelkezésére. Azt is elárulta továbbá, hogy a játékos karakterének futása és ugrálása közben hallható hangokat az ő közreműködésével rögzítették.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.