Éppen ma is megdőlt egy melegrekord Budapesten, szóval a szó legszorosabb értelmében izzadom ki magamból ezt a cikket, pedig a szívem valami hűvös, árnyékos, vízparti, csendes helyre húz, ami így második olvasásra egészen biztos, hogy nem létezik, csak a fejemben. Nyár van, de a hét eseményeit elnézve ezt nem mondanám meg.
Elképesztően sok dolog történt, elég csak azt nézni, hogy az augusztusi játékmegjelenések listája milyen kellemes címeket tartogat nekünk, a Lost Planet 3-ról írtunk egy előzetest is éppen, de persze a Splinter Cell: Blacklist első negyed órája, vagy a két (ez és ez) előzetese sem rossz élmény, még szerencse, hogy a GameStar saját előrendelői akcióval simogathatja meg a rajongók szívét a várakozás nehézségében. Wolfit pedig kifejezetten irigylem, mert ő már ezen a hétvégén a Saints Row 4 világában hűsöl, a tesztet hamarosan a GSO-n is olvashatjátok majd.
Ha már a Saints Row IV világáról esik szó, akkor mindenképpen érdemes szót ejteni a nemrég kiadott fejlesztési naplóról, amelyben a sokat emlegetett, már-már kultikus jelentőséggel bíró lila dildó (nem hittem volna, hogy pályafutásom alatt a "kultikus" és a "dildó" szavakat egy mondatba tudom majd fogalmazni büntetlenül, de csak sikerült) történetéről is szó esik. Az ausztrálok (finoman szólva) rugalmatlan és életképtelen cenzúrája pedig az anális szonda jelenségétől roppant meg, itt majd itt olvasható a teljes sztori, nevetséges az egész. Ehhez képest a GTA 5 és Max Payne harcrendszerének összehasonlítása annyira szenzáció, mintha Paca mesélne a Csak csajok műsorvezetőinek Salgótarján nevezetességeiről. Mondjuk én megnézném azt a műsort, és RG is.
Szerintem a hét egyik legérdekesebb anyaga nálunk a GameStar új sorozata volt, az Aterra (vagy Gravity) fejlesztői napló első része, ajánlom figyelmetekbe, egy magyar játék sorsát követhetitek végig, választ kapva rengeteg szakmai kérdésre. Ha ez nem lenne elég, akkor szakmáztunk egy kicsit a Neocore Games vezetőivel is, egy exkluzív interjúkeretében meséltek nekünk a magyar piacról, a játékfejlesztés nehézségeiről, illetve megtudhattuk, hogy mi lesz a Van Helsing II-vel és a Broken Sea-vel. Az EverQuest Next bejelentés kapcsán pedig kicsit az MMO-k jövőképe is szóba került, erről is szívesen olvasnám a véleményeteket a hozzászólások között.
A konzolok háborúja ezen a héten sem pihent, ráadásul új érdekességek helyett inkább a konzolos kékfény (kiszivárogtatott Xbox One spec), trollhergelő elemzés (miszerint a Nintendo akkor is itt lesz, amikor a Microsoft már hátsó lépcsőn sírdogál), tökéletesen felesleges Xbox One vs PlayStation 4 grafikai összehasonlítás, és konzolpornó is osztályrészünk lett, vagyis hát nem történt igazán semmi.
Persze minden csak nézőpont kérdése. Például a Sonic ilyen lenne belső nézetből, szerintem rosszul lehet lenni tőle, de a Dark Souls sem véletlenül lett külső nézetes, nézzétek meg ezt a modot, és ha nem szédültök, akkor igyatok rá (és vegyetek GameStart - nem bírom ki). Az viszont már kevésbé vicces, hogy a Crytek munkatársai "gyanús tevékenységet" észleltek néhány oldalukon, ezért biztonsági okokból leállították azokat éppen ma (vasárnap), szerencsére egy kis 8-bites Kick/Ass videóval, szuperhősök házibulijával, vagy a Street Fighter ihlette vizuális művészettel kicsit szebb lehet a napunk. Persze Juliet Starling kecses és becses karakterének visszatérése is jótékony hatással lehet a keringésünkre, ami ebben a nagy melegben nem feltétlenül rossz.
A Whore of the Orient gameplay szivárgás mellett szerintem az Assassin's Creed IV: Black flag multiplayer előzetes érdemel még szót (tényleg, a jelenkorba beágyazott parkour kalóz videó megvolt?), de a sokak által nagyon várt Shadowrun Returns teszt sem maradhat ki a heti gamer alapműveltség óránkról. A BioShockrajongók is örülhettek: szó esett a Clash in the Clouds kihívás és a Burial at Sea kiegészítő érkezéséről, utóbbiról össze is szedtünk nektek egy kellemes előzetest. Már cosplay is van róla, nem volt túl nehéz persze annak a lánynak, akiről Elizabethet mintázták.
Nekem fizikai fájdalmat okozott szívtájékon az a sztori, hogy hány Star Wars projektet kaszáltak el eddig, és az sem segített a búbánaton, hogy a Battlefront várhatóan csúszni fog. Daev pedig azért szipogott csendben a sarokban, mert a The Last of Us már lekerült az eladási lista éléről, viszont egészen hamar megnyugodott, amikor látta ezt a rajongói filmet. Már mosolygott is, amikor az első DLC-ről szóló hírt írta, végül mind elmentünk skandináv lottózni. Hamarosan megint lesz majd GameStart, ti mit szeretnétek látni?
Végezetül ne felejtsétek el: a gyerek elvan, ha játszik, addig sem kérdezi, hogyan fogant. Ezzel az aranyigazsággal búcsúzom tőletek, mindenképpen vegyetek elég GameStart ebben a nagy melegben, mert szükség van a folyadékra.