A Konaminál manapság ütközött ki az utóbbi évek céges irányának áldatlan hatása, amit gamerként igazán szomorú látni: a kiadó a Pro Evolution Soccer 2016-on kívül egyelőre egyetlen AAA konzolos játék fejlesztésén sem dolgozik. Az elmúlt időszakban ugyanis úgy gondolták a cégnél, hogy az olcsóbb mobilos projektekhez, játékgépekhez és hasonlókhoz képest a hardcore videojátékokban egyszerűen nincs elég pénz.
A francia Gameblog számolt be róla, hogy nem kezd új projektekbe a Konami, a kiadó globális technológiai igazgatója, Julien Merceron távozása kapcsán, aki maga is azért lépett ki, mert a japán cég egyre inkább eltávolodott a hagyományos értelemben vett játékok fejlesztésétől (bár más források szerint a Konami küldte el, mert a Fox Engine-re a továbbiakban nem lesz szükség, de ez már csak részletkérdés). Néhány projektet egyébként befejeznek, a Metal Gear Solid V: The Phantom Pain online komponense és a PES 2016 mellett biztosan készül még egy focis játék, hiszen a Konami lefoglalta a 2016-os EB játékfeldolgozásának jogát is.
A cég játékokkal foglalkozó részlege már egy ideje a lejtőn van, ami nem csupán a Kojimával való szakításban mutatkozik meg, aminek valószínűleg szintén a pénz volt az oka, - a Metal Gear Solid V nagyjából 80 millió dollárból készült - hanem a cégnél uralkodó állapotokról szóló riportok is rontottak a helyzeten. Ha a Konami szépen üzemelteti tovább a félkarú rablóit és az játéktermeit, és egyszerűen hagjya a sarokban porosodni az ismert IP-ket, amik a kiadónál vannak, akkor ez csupán egy szoromú hír, de a nemrég bejelentett Silent Hilles és a Castlevaniához kapcsolódó "Erotic Violence" Pachinko-gépeket látva nem ússzuk meg ennyivel, és a Konami folyamatosan emlékeztet minket rá, mekkora lehetőségeket pazarolnak el.