Hosszas titkolózás után a Ubisoft Forwardon végre megmutatták nekünk a Massive Entertainment évek óta készülő Avatar-játékát, az Avatar: Frontiers of Pandorát. Az első trailer alapján megérte a várakozás, a Ubisoft kötelékébe tartozó svéd stúdió belső nézetes, nyílt világú kalandja jóval többnek ígérkezik a kötelező filmes kísérők hangulatát árasztó 2010-es ősénél.
A Na'vik bolygójának lenyűgöző látványáért nem más, mint a Tom Clancy's The Divisionnel debütált Snowdrop motor felel, aminek komoly tuningon kellett átesnie, hogy a szürke, városi környezet után Pandora dús, színpompás növényzetével is megbirkózhasson.
Erről árulkodik most a Ubisoft új videója, melyben a fejlesztők mesélnek a játék technikai oldaláról.
"Mivel az Avatar világa annyira különbözik mindattól, amit korábban csináltunk, néhány jelentős frissítést és nagy fejlesztést kellett végrehajtanunk a motorunkon."
- kezdi a bemutatót Sebastian Lindoff, a játék műszaki művészeti vezetője. A 3 perces anyagból kiderül, hogy a felturbózott Snowdrop Engine több ezer tárgyat képes egyetlen képkockán kezelni, ami nagyban hozzájárul Pandora "tömény" világának élethű megjelenítéséhez.
Kapunk továbbá valós idejű szél-szimulációt és realisztikus felhőket is, a Frontiers of Pandorában ugyanis nagy szerep jut majd a repülésnek. A felszínen pedig valós idejű Ray Tracing gondoskodik a valósághű fényekről és a világító növények ütős megjelenéséről.
A 2022-re ígért Frontiers of Pandora PC-re, next-gen konzolokra és a felhőbe (Google Stadia, Amazon Luna) érkezik, s már csak azért is érdemes rajta tartanunk a szemünk, mert a Massive ugyanezzel a motorral fejleszti a nyílt világú, egyelőre cím nélküli Star Wars játékát is.