Rájár a rúd a PC-s táborra, ugyanis sorra derül ki az AAA kategória új képviselőiről, hogy a fejlesztőik az optimálisnál kevesebb időt és erőforrást szántak az optimalizálásra. A The Callisto Protocol és a Forspoken mellé nyugodtan odatehetjük a február 17-én megjelent Wild Heartsot is, amely egyszerre küzd teljesítménybeli gondokkal, valamint zavarú audio bugokkal.
Mindez azért szerencsétlen, mert az EA Originals inkubátorprogram égisze alatt napvilágot látott alkotásról a sajtó jobbára kedvező véleménnyel van, a Monster Hunter abszolút életképes konkurensének tartják a kritikusok, nem utolsósorban a játéknak egyedi zamatot kölcsönző Karakuri mechanikáknak (csapdákat, védműveket és egyéb szerkezeteket építhetünk vadászat közben) hála.
Természetesen a fejlesztést végző Omega Force is tisztában van azzal, hogy a PC-s változat javításra szorul. A stúdió a Redditen közölte, hogy már készül, és előreláthatóan a jövő hét folyamán élesedik az első tapasz.
"Folyamatosan dolgozunk azon, hogy javítsunk a teljesítményen, és hogy a hardverek széles skálájára optimalizáljuk a játékot. Jövő héten jön egy patch, mely kezelésbe veszi a csapat által felfedezett problémát, amit a processzor szűk keresztmetszete okoz. Ez a tapasz a közép- és csúcskategóriás CPU-kkal szerelt konfigurációkon eredményes teljesítményjavulást. Egy jövőbeli frissítés hozza majd el a DLSS- és FSR-támogatást, amin szintén aktívan dolgozik a csapat."