Vegyes értékeléseket kapott, de elég jól fogyott ahhoz a 2019-ben megjelent GreedFall, hogy a fejlesztőstúdiót, a Spiderst birtokló Nacon rábólintson a második részre, ami a számozás dacára inkább előzmény, semmint folytatás. Az akció-RPG következő felvonása csavar egyet a recepten, és ezúttal nem a gyarmatosítók színeiben kalandozunk Teer Fradee varázslatos szigetén, hanem egy rabszolgaként elhurcolt őslakos bőrébe bújva fedezzük fel a haldokló óvilágot.
Az elődjénél nagyobb és szebb, az alapjaitól újragondolt harcrendszerrel felvértezett játékot álmodó stúdió a Baldur's Gate 3 sikerreceptjét próbálja lemásolni, azaz fennállása óta először korai hozzáférésben teszi elérhetővé egy alkotását. Kevesebb mint egy hónap múlva, szeptember 24-én kerül sor a steames debütre, a végleges verzió pedig valamikor 2025 folyamán lát majd napvilágot PC-n és konzolokon (PS5, XSX).
Mindez papíron biztatóan hangzik, ám a valóságban a helyzet ennél jóval komorabb - derül ki abból a nyílt levélből, amit a Spiders alkalmazottai a munkáltatójuknak címeztek. Ebben a rossz munkahelyi körülményektől a fizetésekben jelentkező nemi egyenlőtlenségig számos problémát felhoznak, a GreedFall II: The Dying World befejezését a tervezett határidőre pedig majdhogynem kivitelezhetetlennek tartják. Ennek oka részben az, hogy több vezető fejlesztő távozott, a munkafolyamatokat szervezési hiányosságok hátráltatják, a megmaradt emberek pedig kimerültek, a kiégés határán egyensúlyoznak, és attól tartanak, hogy mindennek a következtében nem lelik majd örömüket munkájuk gyümölcsében, amikor súlyos áldozatok árán elkészül a játék.
Mindezt tetézi, hogy a vezetőség nem mutat hajlandóságot a problémák kezelésére, inkább a szőnyeg alá söpri azokat, és igyekszik elhallgattatni a kritikus hangokat, ami tovább fokozza az alkalmazottak frusztrációját. Akik szerint a többször elhalasztott, korai hozzáféréses megjelenés fájdalmas volt, és nagyon nehéz lesz összehozni a végleges változatot 2025-re, ha figyelembe veszik, hogy mennyi munka van még hátra.
Megelégelve a munkáltató struccpolitikáját, a fejlesztők sztrájkot hirdettek a szeptember 2-ával kezdődő hétre. Hétfőn és kedden is a vállalat irodái előtt fognak tiltakozni, akik pedig nem lehetnek ott egyik helyszínen sem, egy külön erre a célra létrehozott Minecraft szerveren gyülekeznek majd virtuálisan.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!