A The Callisto Protocol a Dead Space szellemi örököseként érkezett a piacra 2022 decemberében, azonban az előzetes várakozásokkal ellentétben nem robbantott bankot, és csak kevesek váltak a rajongójává, ami többek között a Kraftonnak is köszönhető. Glen Schofield, a játék vezető rendezője szerint ugyanis a PUBG-ról (és egy szexuális zaklatási perről) ismert kiadó legalább három hónappal hamarabb lökte ki az ajtón ki a The Callisto Protocolt, mint kellett volna.
Nyilvánvalóan a Dead Space lényegesen jobban sikerült remake-jét szerették volna megelőzni, de a sietségért végül nagy árat fizettek.
A játék helyzetéről a rendező Dan Allennek adott interjút, és a beszélgetés során szóba került a kiadó döntése is.
"Szükségem volt még nagyjából három és fél hónapra. Úgy 2021 szeptember-októbere környékén azt is mondták nekem, hogy megkapom azt a három hónapot. Az egész karácsonyomat azzal töltöttem, hogy új ötleteket írtam össze, és a srácokkal tervezgettem. Aztán januárban a Krafton emberei már azzal jöttek oda hozzám, hogy »Nem, nem, 2022 decemberében megjelenünk«."
Schofield hozzátette, hogy a Krafton ezzel valószínűleg csak rosszabbul járt, mert ha tartják az ütemtervet, az nem került volna extra pénzbe. Az időszűke viszont szükségessé tette új emberek bevonását.
Az egész 2021-es év egy rémálom volt a vezető számára. Szerinte a The Callisto Protocol fejlesztését a koronavírus-járvány nagyon megnehezítette: minden hónapban 10-20 embere betegedett le, és a lábadozásuk akár hetekig is tarthatott.
"Katasztrofális volt az egész. A 2021-es év volt a játékfejlesztői karrierem mélypontja."
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.