Óriási elánnal vetette bele magát a játékfejlesztésbe az Obsidian Entertainment azóta, hogy az Xbox Game Studios részévé vált. A The Outer Worlds még a Private Division égisze alatt látott napvilágot, ám a korai hozzáférésben elérhető Grounded már nem kacsintgat sem a PlayStation, sem a Nintendo tábora felé. Hasonló a helyzet a Pillars of Eternity világára épülő Avowed című RPG-vel, és a The Outer Worlds folytatásával is.
De nem ezek a projektek kötik le az elmúlt két évben jelentős létszámbővülésen átesett stúdió erőforrásait. Többször emlegették például Josh Sawyer, a Neverwinter Nights 2, a Fallout: New Vegas és a Pillars of Eternity vezető dizájnerének titokzatos szerepjátékát.
Erről mindeddig annyit suttogtak csupán, hogy egy kisebb csapat dolgozik rajta, legfeljebb pár tucatnyian lehetnek, és hangsúlyozottan erőszakmentes. Ezeket az értesüléseket erősítette meg Jeff Grubb, a Venturebeat gyakran szivárogtatói szerepben is tetszelgő újságírója, aki pár további információval is szolgált.
Ezek alapján a szóban forgó alkotás kisebb lélegzetű, mint a már említett Avowed vagy a The Outer Worlds 2, emiatt a 2022-re tervezett megjelenés abszolút reális. Sawyer csapata új típusú játékmechanikákkal és karakterek közötti interakcióval kísérletezik, mert a harcot teljes mértékben negligáló játékban azon lesz a hangsúly, hogy egy vagy több gyilkossági ügyben nyomozzunk, tanúkat hallgassunk ki és megtaláljuk az elkövetőt. Mindezt a 16. századi Európa kulisszái között.
Az még nem derült ki hogy belső vagy külső nézetből irányíthatjuk-e karakterünket, netán izometrikus nézetet választottak a játékhoz. Ha az előbbiek valamelyike a befutó, akkor leginkább talán a The Council állhat a legközelebb Sawyerék alkotásához, de ha az utóbbi mellett döntöttek, akkor inkább a Disco Elysiummal érdemes párhuzamot vonni.