Néhányan talán még emlékeztek rá, hogy 2023 szeptemberében, amikor még javában tartott a bírósági eljárásba torkollott huzavona az Activision Blizzard felvásárlásán fáradozó Microsoft és az azt elgáncsolni igyekvő Szövetségi Kereskedelmi Bizottság között, kiszivárgott a nem sokkal korábban bekebelezett Bethesda megjelenési tervezete. Ebben olyan címek szerepeltek, mind a Dishonored 3 (a mai napig nem tudni, hogy lesz-e belőle valami, főleg az Arkane Austin bezárása után), egy új Doom játék (azóta bejelentették a Doom: The Dark Agest), valamint a The Elder Scrolls IV: Oblivion felújított változata. Az nem volt egyértelmű, hogy remaster vagy remake, de mindenesetre azóta is állandó témát szolgáltat az Xboxszal foglalkozó szivárogtatóknak.
Az elmúlt hetekben Nate The Hate kezdett el intenzíven foglalkozni vele azt állítva, hogy még idén megjelenik a remake, ráadásul nem is kell rá olyan sokat várni, mert úgy tudja, júniusra tervezi a Bethesda a premiert.
Az MP1ST ezeket az értesüléseket a saját forrásaira támaszkodva megerősítette a mai napon. A portál állítása szerint a Virtuos egy korábbi alkalmazottja hibázott, és ezzel akaratán kívül nemcsak bizonyítékot szolgáltatott, de azokba a játékmenetbeli fejlesztésekbe is bepillantást nyújtott, amelyekkel feldobja a stúdió a lassan 20 éves formulát.
Az illető 2023 és 2024 között dolgozott a projekten, előtte pedig olyan alkotások munkálataiban vett részt, mint a Call of Duty: Warzone vagy az Epic Mickey: Rebrushed. A saját honlapjáról származó információk alapján Unreal Engine 5-ben készül az Oblivion remake, és teljesen megújul: átdolgozzák a stamina, a lopakodás, a blokkolás, az íjászat, a találati reakció működését és a kezelőfelületet is.
- A blokkoláshoz soulslike játékokból merítettek inspirációt, mert az eredeti megoldást unalmasnak találták.
- Ami az osonást illeti, az új rendszerben kiemelik a lopakodás ikonokat, és más rendszer szerint számolják az orvul végrehajtott támadás sebzését.
- A stamina-rendszeren elvileg úgy változtattak, hogy az kevésbé legyen frusztráló, mint volt, ez pedig többek között azzal jár, hogy sokkal ritkábban padlóztatnak, ha lemerült a staminacsík.
- A kezelőfelület szintén változott: könnyebben értelmezhető lett, az esztétikája pedig vonzóbb a fiatalabb játékosok szemében.
- Üdítő újdonságként hat majd a találati reakció, azaz lesz látható eredménye annak, ha rásuhintunk az ellenfelünkre és fordítva.
- Modernizálták az íjászatot, külső- és belsőnézetből is tűpárnát csinálhatunk bárkiből.
Ez mind érdekesen hangzik, ám amíg nem kerül sor a hivatalos bejelentésre, semmit sem érdemes készpénznek venni. A január 23-án esedékes Xbox Developer Direct tökéletes alkalom lehetne a kétségek eloszlatására, ám több bennfentes is azt állítja, hogy nem ez az a titokzatos projekt, amit aznap kívánnak leleplezni a redmondiak. Az MP1ST forrásai szintén ezen a véleményen vannak.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.