Nem volt egyszerű a Left 4 Dead megszületése, hiszen Gabe Newell már eleve nem lelkesedett a témaválasztásért, olcsónak találta azt, hogy a Turtle Rock Studios zombikat akart alkalmazni. Végül azzal sikerült meggyőzni a Valve kulcsfiguráját, hogy a történet írója, Chat Faliszek felvetette: arra fognak koncentrálni, hogy a játék az együttműködésről szóljon, a karakterek pedig tudatában legyenek annak, hogy lényegében egy zombis film eseményeit élik át. Ez végül hatott.
Olyannyira, hogy 2009-ben megvalósult a folytatás (Left 4 Dead 2) és 2021-ben egy szellemi örökös (Back 4 Blood) is, sőt eredetileg a Telltale Games The Walking Dead játéka is egy Left 4 Dead spin-offnak indult, szóval elég nagy hatása lett annak, hogy Newell rábólintott az eredeti projektre.
De hogy honnan is indult a Left 4 Dead, azt a játék egy nagyon korai prototípusa mutatja be, amely játszható állapotban került fel a világhálóra. Egy YouTuber, bizonyos Tyler McVicker szerint ez a "történelmi szivárgás" az első komolyabb anyag, amit a játékosok láthatnak a Left 4 Dead kezdeti stádiumából, hiszen eddig csak néhány kép keringett az interneten róla.
Az nem világos, hogy ki felelős a kiszivárogtatásért, de a Zombie City már játszható modként a CS: Source-szal, bárki letöltheit és megvizsgálhatja, honnan indult a Left 4 Dead.
A meglehetősen kezdetleges, kevés részletet tartalmazó térképen a zombihordák helyett olyan terroristákkkal kell megküzdeni, akik csak közelharcot alkalmaznak, a cél pedig nem a bombák hatástalanítása, hanem egyszerűen csak túlélni a támadásokat és eljutni a pálya végéig. Ez volt az a koncepció, amelyet a Turtle Rock a Valve urának figyelmébe ajánlott.