Hirdetés

Kisebbre és élvezhetőbbre szabják a Battlefield 2042 térképeit

|

A DICE drasztikus beavatkozásokkal igyekszik megmenteni a csúnyán lebőgött Battlefield 2042-t.

Hirdetés

Habár már a Battlefield 2042 rajtja előtt is akadtak arra utaló jelek, hogy komoly gondok vannak a széria legújabb tagjának fejlesztése körül, arra a katasztrófára még a legpesszimistább jósok sem számítottak, amit a megjelenés hozott.

A hibáktól hemzsegő, súlyos hiányosságokkal küzdő lövöldét szabályosan földbe döngölte a közönség haragja, amit nem csak a háborgó Reddit-fórum és a rohamosan csökkenő játékosszám jelzett, hanem a játék árának visszafizetését követelő aláírásgyűjtés is. A BF2042 félkész állapota miatt nemrég több hónappal elcsúsztatták az első szezon rajtját, ezúttal pedig a pályákat érintő átalakításokat jelentettek be a fejlesztők.

Hirdetés

A Battlefield blogon megosztott poszt tanúsága szerint a DICE csapata most fogja elvégezni azt a munkát, amit még a megjelenés előtt kellett volna, és a pályák átszabásával próbálja élvezhetőbbé csiszolni az élményt. A játékmenettel kapcsolatban gyakori kritika, hogy a hatalmas térképeken unalmas sétálásba fulladnak az összecsapások, nincs elég fedezék, a járművek tobzódása pedig megöli a gyalogság szórakozását.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A fejlesztők ezért újragondolják a fontosabb térképek méretét és a kulcsfontosságú helyszínek elrendezését is, amihez két illusztrációt is mellékeltek. Mindkét ábrán bal oldalon láthatjuk a jelenlegi verziót, a jobbon pedig az új mapek prototípusait. A DICE nem garantálja, hogy a végleges kiadás is így fest majd, de arra jók a képek, hogy legyen némi fogalmunk az ötletelés irányvonaláról.

"A fő cselekvési pont számunkra az, hogy a nagyobb pályák nem feltétlenül jelentenek nagyobb szabadságot és több játékstílust, vagy szórakozást. Ezért számíthattok arra, hogy a jövőben kisebb léptékűek lesznek a pályák, mint a megjelenéskori mapek. Ez azt is jelenti, hogy vizsgáljuk a szektorok számának és a Capture Pointok mennyiségének lehetséges csökkentését, ha 128 játékos játszik."

- áll a blogbejegyzésben. A fejlesztők azt is fontolóra veszik, hogy a mapek jelenlegi, négyzet alapú elrendezésről átváltanak a régebbi BF-ekben használt téglalapokra, hogy fókuszáltabb irányt adjanak az akciónak. A további lehetőségek között van a játékosszám és az elérhető járművek mennyiségének felülvizsgálata is:

"Emellett áttekintjük a játékosok számát az egyes játékmódokban, például a Breakthrough-ban, valamint az egyes pályákon használható járművek típusait és mennyiségét is. Van-e értelme például (több) sugárhajtású repülőnek a Kaleidoscope-on, ha az a legkisebb pályánk? Itt fontos megjegyezni, nem az a célunk, hogy korlátozzuk a rendelkezésre álló lehetőségeket, hanem az, hogy megtaláljuk a megfelelő egyensúlyt, amely pozitívan befolyásolja a játékélményt."

A DiCE megfogalmazása szerint a változtatások kivitelezése "jelentős mennyiségű fejlesztési időt" igényel, így mi nem számítanánk rá, hogy befejezik a munkát az első szezon nyári rajtjára, de bizonyos térképeken akár már akkor is visszaköszönhet majd néhány módosítás.

Habár a csapat törekvése mindenképp értékelendő, az azért sokat elárul a fejlesztési folyamat kudarcáról, hogy hónapokkal az eleve elhalasztott megjelenés után még ilyen mélyen bele kell nyúlni a játékba.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)