Online Pass: ennek hallatán futkároz a hideg a másodkézből vásárló játékosok hátán, mióta egyre több kiadó teszi magáévá azt az gondolatot, hogy a használt játékok piaca, káros hatással van az ő forgalmukra. Elvileg (EULA) igazuk van, miszerint mi csak arra szerzünk a vásárlással jogot, hogy játsszunk a játékkal, arra nem, hogy azt bármilyen módon megváltoztassuk, vagy másnak továbbértékesítsük. A gyakorlatban azonban a jogalkalmazás nem mindig életszerű.
Hogy mennyire tisztességes magatartás ez a fogyasztóval szemben, azt döntsétek el magatok, mindenesetre az EA azon meghatározó játékipari szereplők közé tartozik, amelyek minden lehetséges módon fellépnek a használt játékok ellen. Az egyik legelterjedtebb ellenlépés az Online Pass bevezetése, egy olyan kódé, ami nélkül például nem lehet multizni. Minden új kópiában megtalálhatóak ezek, és amikor az első tulajdonos ráun a játékra, majd túlad rajta, akkor következő tulajdonos csak akkor multizhat, ha 5-15 dollárnak megfelelő összegért vásárol egy Online Passt.
A szigorúan egyjátékos akció-RPG Kingdoms of Amalur: Reckoning esetében az Online Pass jelenléte úgy nyilvánul meg, hogy csakis a kód aktiválásával válik elérhetővé a House of Valor küldetéssorozat (összesen 7 összefüggő frakcióküldetés). Megléte nem szükséges a végigjátszáshoz, tehát annyira azért nem drákói a megoldás, mint a Batman: Arkham City a macskanős küldetéseivel.
Mindez a konzolos (Xbox 360, PlayStation 3) változatokra érvényes csak, a PC verzió - vegyük akár dobozosan, vagy Steamen, Originen keresztül - Online Pass nélkül érkezik, a House of Valor küldetéslánc pedig gond nélkül elérhető lesz.