Akár mikrotranzakcióval megszerezhető kozmetikai cuccokról, akár a játékban craftolható fegyverekről vagy páncélokról van szó, az alacsony százalékos eséllyel felbukkanó random tárgyak a videojátékok szerves részét jelentik. Elég nagy minta alapján persze előbb-utóbb kisilabizálható, hogy mekkora az esély egy bizonyos cucc megszerzésére, a kínai hatóságok azonban azt szeretnék, ha ez egy sokkal átláthatóbb rendszer lenne.
2017. májusától lép életbe a törvény, amely kimondja, hogy minden kiadó köteles nyilvánosságra hozni a játékban megszerezhető vagy craftolható tárgyak és szolgáltatások nevét, mennyiségét, minőségét, és a százalékos drop rate-et vagy a hivatalos weboldalon, vagy egy dedikált oldalon. A százalékos esélynek természetesen tükröznie kell a valóságot.
Emellett a játékosok által megszerzett random dropokat nyilvánosságra is kell hozni vagy a weboldalon, vagy a játékban, az adatbázist pedig legalább 90 napig tárolniuk kell, hogy egy esetleges ellenőrzéskor fel tudják azt mutatni. Az adatok nyilvánosságra hozásakor értelemszerűen szem előtt kell tartaniuk a felhasználók személyiségi jogait.
Hacsak a fejlesztők nem állítanak be a kínai szerverekre eltérő paramétereket, akkor ezek a nyilvánosságra hozott adatok a nyugati játékosok számára is kulcsfontosságúak lesznek, és minden bizonnyal használják is majd őket a min-maxoló rajongók. Érdekes lesz például a Hearthstone leírása, ahol ugye alapból nagyon kicsi az esély egy legendary lapra, de minél több paklit nyitsz nélküle, annál magasabb, és 40 boosterből biztosan nyitsz legendary-t. Itt akkor a teljes görbét ki kell majd rakni pontos számokkal?
Szerintetek jó dolog, hogy mindent ennyire nyilvánosan kezelnek majd, vagy ez már túlzás?