Az 1.3 milliárdos lakosságú állam a Niko Partners adatai szerint egyelőre mintegy 46 millió aktív játékosnak ad otthont, s ez a szám drasztikusan emelkedik évről évre. (Aki kevesli az arányt, annak figyelmébe ajánlom, hogy annak ellenére, hogy Kína a világ leggyorsabban növekvő gazdasága, az emberek többsége a szegénységi küszöb alatt él.) A kínai piac roppant látványos növekedést mutat videojátékok terén is. 2007-ben a kínai játékosok 1.7 milliárd dollárt költöttek online játékokra, ami 71 %-kal több, mint egy évvel korábban. Az eladott konzolok száma is 75%-kal nőtt. Az online játékok 21 %-a sorolható a casual kategóriába, s ezek is főként népszer MMO-k és RTS-ek átiratai. Az idei évre 2.5 milliárd dolláros bevételt várnak az online szektortól. 2012-re már 6 milliárdot prognosztizálnak, s évente min. 29%-os növekedéssel számolnak. A kb. 14 milliósra taksált hardcore online játékosközösség tagjai hetente legalább 22 órát töltenek kedven cájékukkal. Az országban 185 000 netcafé üzemel, s egyre több otthon részévé válik a PC.
Érdekes, hogy a 2000-es, konzolok behozatalát tiltó törvény ellenére virágzik az illegálisan behozott masinák kereskedelme. Tavaly 2.48 millió példányt vásároltak fel a vegyes összetételű (Wii,Xbox 360, PS2, PS3, stb.) behozatalból. Maga a kalózkodás továbbra is "természetes" jelenségnek számít országszerte, ugyanakkor az offline (gy.k.: nem MMO, nem online multis játék) PC-s játékokból 56%-kal több fogyott hagyományos (legális) úton, mint az azt megelőző esztendőben.