Még egy év sem telt el azóta, hogy piacra dobta legújabb konzoljait a Sony és a Microsoft, ezért teljesen természetes, hogy a fejlesztés alatt álló játékok zöme PS4-re és Xbox One-ra is elkészül. Egyrészt a most futó projektek közül soknak azelőtt kezdődtek el a munkálatai, hogy hozzájutottak volna a fejlesztők az új generációs devkitekhez, másrészt pedig hiába fogy várakozáson felül a PS5 és az Xbox Series X|S is, jóval kevesebb van belőlük forgalomban, ezáltal potenciálisan kevesebb vásárlót lehet elérni, ha kizárólag rájuk fejlesztenek.
Minél inkább múlik az idő azonban, annál többen jutnak hozzá áhított új generációs konzoljukhoz, és egyre több stúdió, illetve kiadó dönt úgy, hogy elengedi a kifutó gépeket.
Könnyen meglehet, hogy mire a BioWare kiadásra kész állapotba hozza a Dragon Age 4-et, az Electronic Art is így fog tenni. Sőt, elképzelhető, hogy már rég megszületett az ezzel kapcsolatos döntés, ugyanis mint azt a Venturebeat felfedezte, Daniel Nordlander, a nagyszabású fantasy szerepjáték egykori lead player designere LinkedIn-profilján csupán a PC, a PS5, valamint az Xbox Series X|S szerepel platformként.
Ennyi persze nem elegendő ahhoz, hogy tényként kezeljük az információt, de azt senki sem vitathatja, hogy az idő a régi konzoljukhoz ragaszkodó PS4 és Xbox One tulajdonosok ellen dolgozik. Előbb-utóbb váltaniuk kell (akár PC-re), ha továbbra is játékban szeretnének maradni.
2014-ben a Dragon Age: Inquisition cross-gen címként jelent meg, de az Xbox 360-as és PS3-as változatokban nem volt sok köszönet. Egy ponton túl már nincs sok értelme kompromisszumokat kötni, hiszen ha a végeredmény vállalhatatlan, akkor jobb, ha inkább el sem készül.