A University of Kent (UK) kimutatást készített a TalkTalk részére, melyben kimutatták, hogy jelen 15-25 éves korosztályba tartozó fiatalok jelentős része, pontosabban az 51 százalékuk – használja az elektronikus levelezés klasszikus formáját, az e-mailt.
Viszont még jelentősebb, és elgondolkodtatóbb, hogy a maradék 49% viszont egyáltalán nem él a „régi” lehetőséggel: ők inkább a különböző kapcsolatépítő portálok - mint például a Facebook, Twitter - vagy egyéb flash vagy java alapú chatoldalak által kínált lehetőségeket preferálják.
Érdekes viszont, hogy 25 évestől felfelé, egészen 35 éves korig még mindig az e-mail tölti be a központi főszerepet: e célcsoport 87 százaléka él a lehetőségekkel, míg 45-65 év közt a felhasználók 96%-a küld napi rendszerességel e-maileket.
Mark Scmid, a TalkTalk képviselője kifejtette, hogy az e-mail egyértelműen az internet vezető kommunikációs formája, ám ez közel sem jelenti azt, hogy ez a jövőben is így marad. Ugyanis szerinte az internet történelmében és alakulásában is jelentős szerepet kapnak az újítások, amelyek háttérbe szoríthatják a már jól bevált, megszokott, és elfogadott technológiákat, kezdeményezéseket.
A TalkTalk munkatársa legfeljebb 10 évet ad az e-mailnek.