A Diablo IV ugyan csak június 6-án fut be, de az előrendelők és a korai hozzáférésben részesülő újságírók már elvihették egy körre a nemrég lezajlott zárt bétában, ezen a hétvégén pedig bárki nekivághat majd, aki él a március 24. és 26. között esedékes nyílt teszt lehetőségével. Ahogy az várható volt, a technikai problémákkal sújtott zárt kör tapasztalatai alapján meg is jelentek az első panaszos hangok, az egyik legtöbbet kritizált hiányosság pedig egy közkedvelt funkció, a couch co-op PC-s hiánya.
Ez ugyan a Diablo III esetében is csak a konzolos kiadások extrája volt, de a jelek szerint sokan reménykedtek benne, hogy 2023-ban már a számítógépes közönség is ugyanannyi játékmódot kaphat a pénzéért. A helyzet azonban nem így alakult, mivel a negyedik részben sem tudunk majd egyetlen PC-ről közös démonirtást rendezni.
Egy erről panaszkodó Reddit-poszt közel kétezer kedvelést kapott, melynek apropóján az Eurogamer újságírója rákérdezett a Diablo IV-ért felelős vezetőnél, Rod Fergusonnál hogy mi az oka a couch co-op ismételt kihagyásának, aki technikai okokkal magyarázta a kellemetlenséget: egyszerűen nem tudják megoldani, hogy két Battle.net fiókba legyünk bejelentkezve egy számítógépen. Ezt követően viszont arra is kitért, hogy szerinte eleve nem lehet prioritás ennek a PC-s biztosítása.
"…amikor rangsoroljuk a problémákat, megoldani azt, hogy két ember egy íróasztal előtt üljön és ugyanazon a számítógépen játsszon, alacsonyabb prioritású, mivel a couch co-op nagy része úgyis egy 65 hüvelykes tévé előtt fog történni."
- nyilatkozta Ferguson, akinek ezek szerint senki sem szólt, hogy egy ideje már a számítógépek is kompatibilisek a tévékkel és a kontrollerekkel, vagyis senki sincs az íróasztalhoz szegezve. Végezetül azt is elmondta, hogy szerinte a két PC-s profil egyidejű bejelentkeztetése nem megoldható technikai kihívás, de ennek kapcsán még meg kell kérdeznie a játék technikai igazgatóját.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Ha tippelnünk kellene, nem ez az interjú fogja megnyugtatni a csalódott számítógépes vásárlók kedélyeit, de azt legalább tisztázta, hogy jelen állás szerint hosszabb távon sem érdemes közös képernyős élményekre számítaniuk a Diablo IV PC-s kiadásában.