Miután megtudtuk, hogy újabb Battlefronttal belátható ideig nem tervez az Electronic Arts, nagyon is valós volt annak a veszélye, hogy idén Star Wars témájú játék nélkül maradunk. Aztán előbb csak pletykák kezdtek keringeni egy titokzatos projektről, amin az EA Motive ügyködik, majd ki is szivárgott néhány részlet, így a kiadó kénytelen volt a bejelentést az EA Play Live előtt megejteni. Emiatt meglepetést ugyan nem tudott okozni, mégis a Star Wars: Squadrons gameplay volt a műsor fénypontja. Persze, amilyen kevés értékelhető pillanat akadt benne rajta kívül, igazán könnyű dolga volt.
A játékmenetet a birodalmiak és a lázadók oldaláról is megmutató videót elnézve többekben megfogalmazódott a kérdés, hogy vajon találunk-e majd a beállítási lehetőségek között olyan opciót, amelyet aktiválva külső, követő kameranézetre váltunk. Nyilván akadnak játékosok, nem is kevesen, akik inkább ezt a megoldást preferálnák. Nos, őket kénytelen volt kiábrándítani Ian Frazer creative director, aki egyértelművé tette, hogy kezdettől fogva belsőnézetes projektként kezelték a Squadronst. Két okból tettek így: először is ha multiban bárki külső nézetbe kapcsolhatna, előnyre tenne szert a világűrt saját szemszögből bámuló játékosokkal szemben. Másfelől úgy alakították ki a repülhető gépek pilótafülkéjét, hogy annak kijelzőiről minden információt tisztán és érthetően le lehessen olvasni akkor is, ha kikapcsoljuk kezelőfelületet.
Ezzel együtt is komoly feladat a csapat számára, hogy megfelelően kiegyensúlyozza a két oldalt, mert igen komoly eltéréseket tapasztalhatunk a két frakció űrhajói között. Példának okáért az X-Wingekkel ellentétben nincs pajzs a TIE Fightereken, és a pilótafülke kialakítása miatt a kilátás is rosszabb. Cserébe persze nem kell bajlódnunk harc közben az energia átcsoportosításával, hogy még néhány pillanatig megakadályozzuk a pajzs összeomlását.
A Star Wars: Squadrons október 2-án jelenik meg PC-re, PS4-re és Xbox One-ra. Ti várjátok?