Jól döntött a Sony, amikor egyszerre adta ki konzolra és PC-re a Helldivers 2-t, ugyanis az Arrowhead Studios lövöldéjéből több mint 12 millió példány talált gazdára megjelenése óta, amivel hivatalosan is a Sony leggyorsabban fogyó játékává avanzsálódott. A feltételezés, miszerint a Helldivers 2 az elvakult hazafiság és propaganda egy humorral átszőtt kritikája, régóta kering a levegőben, és több játékosban is felvetette a kérdést, hogy mégis a jó vagy a rossz oldalon áll.
A millió dolláros kérdésre maga a játék rendezője, Johan Pilestedt adott választ, aki a Svédországban esedékes Nordic Game konferencia keretein belül erősítette meg: valóban a játékosok a rosszfiúk.
Pilestedt prezentációjában felvillantotta a Helldivers 2 koncepcióját, ami egy "kooperatív akció-lövöldeként" definiálta a játékot, amiben "a játékosok a popkultúra »gonosz oldalán« álló katonáinak bőrébe bújnak", akiket a rendező a Star Wars rohamosztagosaihoz hasonlított.
A játékosok számára azért ez nem akkora meglepetés. A Helldivers 2 egyáltalán nem finomkodik e tekintetben, és elég egyértelmű utalást tesz azokra a valós helyzetekre, amikor a diktatúrák demokráciának álcázzák magukat, miközben a kormányok mondvacsinált ürügyekkel háborúznak.
Játékosokként a felszínen természetesen a demokrácia szellemiségében cselekszünk (amire a közösség is előszeretettel játszik rá), a cél valójában a bogarak elpusztítása, illetve az ebből származó erőforrások bezsákolása.
Bár annak ellenére, hogy a játékosok a gonosztevők, nemrégiben bebizonyították, hogy valóban "demokratikus értékek" szerint cselekszenek. A hónap elején ugyanis a közösség összefogott, miután a Sony kötelezővé akarta tenni a Steam-fiókok PSN-fiókkal történő összekapcsolását. A tömeges lepontozás következtében a vállalat végül megfutamodott, ezzel együtt pedig eltörölte a feltételt, amire a közösség szinte azonnal reagált: több mint 200 ezer pozitív értékeléssel rázta helyre a Helldivers 2-t.