A saját, illetve külső fejlesztésű exkluzív játékok mellett régóta a konzolgyártók üzletpolitikájának részét képezik az olyan különmegállapodások is, amikor ugyan nem jelennek meg kiadóként a képletben, bizonyos alkotások mégis hosszabb-rövidebb időre a konzoljukon ragadnak, olykor akár örökre is. Így fordulhatott elő, hogy annak idején a Rise of the Tomb Raider átmenetileg csak Xbox One-on volt elérhető, és ugyanez vár a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobylra is, csak épp a PC és az Xbox Series X|S viszonylatában.
Természetesen a Sonyt sem kell félteni, a japánok szintén gyakran egyeznek meg kiadókkal és fejlesztőkkel, annak érdekében, hogy kivételezett helyzetbe hozzák a PlayStation konzolokat, és azok tulajdonosait. Gondoljunk csak a Final Fantasy VII és a Silent Hill 2 remake-jeire, vagy az év elején debütált Forspokenre.
Hasonló cipőben jár a Final Fantasy XVI is, amiről nemrég kiderült, hogy PC-re is meg fog majd jelenni, bár még nem tudni, hogy mikor. A játék producere, a JRPG kifejezéstől magát kényelmetlenül érző Naoki Yoshida a 4Gamernek adott interjú során elárulta, hogy a PlayStation 5-re június 22-én érkező, erősen az akciójátékos irányba húzó RPG kapcsán miért a Sonyval bútoroztak össze. A PlayStation gyártójának nagyvonalú támogatása áll a döntés hátterében, ami nemcsak a marketing területén érhető tetten, hanem abban is megnyilvánul, hogy a fejlesztők minden technikai segítséget megkaptak a hardver lehetőségeinek kiaknázásához. Yoshida szerint ez tette lehetővé, hogy a lehető legjobb játék elkészítésére fókuszálhassanak.
Hírek, érdekességek, tippek, ajánlók, unboxing, hardveres videók, minden, ami 1-2 percbe belefér. Kövess minket TikTokon is!