Az utóbbi hetekben-hónapokban újabb felmondási- és leépítési hullám söpört végig a játékiparon: többek között a BioWare ötven embertől (köztük veterán íróktól) vált meg, távozott a Fable történetért felelős vezetője, 20 év után elköszönt az Xboxtól a Major Nelsonként ismert Larry Hyrb, lelépett a Naughty Dog társelnöke, és még a Marvel Entertainment vezérigazgatója sem úszta meg.
A listára sajnos felírhatjuk most még egy veterán fejlesztő nevét, ugyanis a Rockstar Games is elveszített egy profi szakembert, aki nélkül aligha lennének ugyanazok a GTA és Red Dead szériák.
Michael Unsworth köszönt el a stúdiótól, aki mindkét Red Dead Redemption egyik vezető írója volt, de olyan alkotásokon is dolgozott, mint a Grand Theft Auto IV, a Grand Theft Auto V, az L.A. Noire és a Max Payne 3. Unsworth 16 év után hagyja maga mögött a stúdiót, és nem árulta el, hogy miért.
Távozása önmagában is szomorú, viszont ha hozzátesszük, hogy az utóbbi években kik léptek le a Rockstar fedélzetéről, még lehangolóbb az összkép. Köztük van például Dan Houser, a stúdió egyik alapítója, aki még 2020-ban csukta be végleg az ajtót maga mögött, hogy új fejlesztőcsapatot alapítson. Ugyanebben az évben mondott búcsút a cégnek Lazlow Jones író-producer is, aki közel 20 éven keresztül dolgozott a GTA-szérián. Szemléltetésként: a Red Dead Redemption 2 három vezető írója közül tehát kettő már nem is dolgozik a Rockstar Gamesnél.
A Take-Two pénzügyi előrejelzései alapján a GTA VI valamikor 2024 áprilisa és 2025 márciusa között jelenhet meg, és egy extra csapat is segíti a fejlesztését - a kérdés már csak az, hogy megérezzük-e majd Houser, Jones, Unsworth és a többiek hiányát, sikerült-e őket pótolni más tehetségekkel.